Volkswagen Tiguan MK2 Only Forum banner
81 - 100 of 157 Posts
Mój zaczął to robić w połowie stycznia. Pomoc drogowa przyjechała, diagnostyka potwierdziła, że asystent podróży nie działa, a rozwiązaniem była nowa kierownica. Powiedział, że widzi mnóstwo takich przypadków. Czekałem 4 tygodnie na wizytę u dealera, ale jedyne co zrobili, to przeprowadzili własną diagnostykę, potwierdzili to, co już wiedzieliśmy, potwierdzili, że ten cholernie irytujący, rozpraszający sygnał dźwiękowy nie może być wyłączony i powiedzieli mi, że kierownica jest niedostępna od co najmniej 10 tygodni i mają kilka osób czekających na nią. Minęło już 8 tygodni i na razie nie widać, żeby miała wkrótce dotrzeć.
 
Aktualizacja.

Kierownica została wymieniona kilka tygodni temu. Jak dotąd dobra wymiana.

Każdy, kto zastanawia się nad zgłoszeniem błędów do vw, powinien pamiętać, że koszt w ramach gwarancji wyniósł nieco poniżej 1600 funtów.

Wątek ucichł, więc może to była wadliwa seria.
Pozdrowienia.
 
  • Helpful
Reactions: mrew42
Zawsze myślałem, że Travel Assist będzie tylko gadżetem, ale w ciągu 6 miesięcy, które mam mój R-Line, chociaż niekoniecznie używam go w każdej podróży, zawsze go używam do wszystkiego, co ma więcej niż kilka mil. Podczas mojej ostatniej podróży do południowej Walii i z powrotem (560 mil w obie strony) używałem Travel Assist przez zdecydowaną większość podróży i sprawiło to, że jazda była bardzo relaksująca. Nie musiałem martwić się o odległość do samochodu z przodu, przyspieszać ani zwalniać podczas jazdy przez wioski, hamować podczas pokonywania zakrętów i mieć asystenta kierowania, który utrzymywał mnie na pasie ruchu. Bardzo fajny system. Jedyną rzeczą, którą bym zmienił, jest czas (lub czułość), przez jaki trzeba trzymać kierownicę, zanim system poprosi o jej trzymanie (nawet jeśli już ją trzymasz, na przykład bardzo lekko).
 
Zawsze myślałem, że Travel Assist będzie tylko gadżetem, ale w ciągu 6 miesięcy, które mam mój R-Line, chociaż niekoniecznie używam go w każdej podróży, zawsze używam go do wszystkiego, co przekracza kilka mil.

W mojej ostatniej podróży do południowej Walii i z powrotem (560 mil w obie strony) używałem Travel Assist przez zdecydowaną większość podróży i sprawiło to, że jazda była bardzo relaksująca. Nie musząc martwić się o odległość do samochodu z przodu, przyspieszać lub zwalniać podczas podróży przez wioski i mieć wspomaganie kierownicy utrzymujące cię na pasie ruchu. Bardzo fajny system.

Jedyną rzeczą, którą bym zmienił, jest długość czasu (lub czułość), przez jaki trzeba trzymać kierownicę, zanim zostaniesz napomniany, aby ją trzymać (nawet jeśli już ją trzymasz, na przykład bardzo lekko).
Ja również miałem ostrzeżenie, aby trzymać kierownicę, mimo że to robiłem, nawet w pozycji „10 do 2”, ale zauważyłem kilka lat temu, że już tego nie robił? Nic, co bym zrobił. Nie prosiłem serwisantów, aby to sprawdzili lub przywrócili, ponieważ było to prawdziwe PIA. Zauważyłem również, że ostrzeżenie wibracyjne przy zmianie pasa ruchu bez włączania kierunkowskazu jest o wiele łagodniejsze niż pierwotnie. Nie mam pojęcia, czy to zmieniło się w tym samym czasie, ale znowu, nic, czym bym się przejmował.
 
Mam mojego R-Line już prawie 4 miesiące i uwielbiam TA w korkach i obszarach 20 MPH, ponieważ utrzymuje twoje prawo jazdy w czystości i ogólnie jest bardzo dobre.:) Jednym z rozczarowań dla mnie w systemie jest to, że czasami odczytuje ograniczenia prędkości do 20 MPH, które są oznakowane na początku bocznych ulic, po których nie jeżdżę. To i jedno duże lokalne utrapienie, w którym mieszkam, polega na tym, że główna droga przez moje osiedle ma w większości 30 MPH, ale system myśli, że w jednym kierunku jest 20 MPH, a w drugim 30 MPH na tej samej jednojezdniowej drodze. Do tej drogi zbliżam się z bocznej ulicy, która ma 20 MPH, a na linii ustępowania pierwszeństwa odczytuje znak strefy 30 MPH dla głównej drogi, ale kontynuuje z prędkością 20 MPH ze znakiem zapytania obok ostrzeżenia 20MPH na desce rozdzielczej. Jak powiedział CJ Tig, mam nadzieję, że to tylko zła partia kierownic.
 
W pobliżu mnie jest droga, która niezmiennie jest oznaczona jako 8 km/h. Niedorzeczne. :D
 
Mam tę usterkę od 20 tygodni. Kierownica jest 'zamówiona' od 16 tygodni. Przy ostatnim zapytaniu dealer powiedział, że powiedziano im, aby spróbowali innego rozwiązania, ale nie są jeszcze pewni szczegółów, a mają 70 pojazdów w kolejce i większość czeka przed nami🤬. Och, a obsługa klienta VW to kompletna strata czasu.
 
W pobliżu mnie jest droga, która zawsze pokazuje 5 mil na godzinę. Niedorzeczne. :D
Dostaję to w moim lokalnym parkingu Sainsbury's, ale na szczęście nie na drogach publicznych, chociaż mocno hamuję przez około pół sekundy, gdy mijam lokalny motel z prędkością 60 mil na godzinę i coś miga na ekranie tak szybko, że nie mogłem tego przeczytać, ale podejrzewam, że to znak 10 mil na godzinę przy wjeździe na parking. Golf Mk 8 mojego wnuka robi dokładnie to samo w tym miejscu.
 
Mam tę usterkę od 20 tygodni. Kierownica jest "w zamówieniu" od 16 tygodni. Przy ostatnim zapytaniu dealer powiedział, że powiedziano im, aby spróbowali innego rozwiązania, ale nie są jeszcze pewni szczegółów i mają 70 pojazdów w kolejce, a większość czeka przed nami🤬. Och, a obsługa klienta VW to kompletna strata czasu.
Absolutny żart, kolego. Nie jestem pewien, czy zostanę przy VW po tym wszystkim.
 
Szukam pomocy w diagnostyce, chłopaki, mój Tiguan (2022 Elegance) doprowadza mnie do szału z ostrzeżeniem o niedostępności asystenta ruchu drogowego prawie za każdym razem, gdy skręcam kierownicą. Wyłączyłem wszystkie asystenty i ponownie je włączyłem. Wyczyściłem wszystkie czujniki, znaczek, ekran i czujniki parkowania. Włączyłem/wyłączyłem samochód. Przejrzałem wszystkie fora, w tym amerykańskie (kilka komentarzy wydaje się obwiniać kierownicę?). Następnym krokiem będzie wizyta u dealera (nie mogę się doczekać) chyba że bardziej kompetentny członek może pomóc. Jestem starym dziadem, więc nie jestem najlepszy w technologii, ale ponieważ to mój 6. Tig, myślałem, że jestem w miarę kompetentny:cry: Wszelka pomoc/wskazówki będą mile widziane
Czekam 18 tygodni na wymianę i nadal nie mam daty instalacji. Nie sądzę, żeby VW naprawdę się tym przejmował
 
Zawsze myślałem, że Travel Assist będzie tylko gadżetem, ale w ciągu 6 miesięcy, odkąd mam mojego R-Line, chociaż niekoniecznie używam go w każdej podróży, zawsze go używam do wszystkiego, co przekracza kilka mil.

Podczas mojej ostatniej podróży do południowej Walii i z powrotem (560 mil w obie strony) używałem Travel Assist przez zdecydowaną większość podróży i sprawiło to, że jazda była bardzo relaksująca. Nie musiałem martwić się o odległość do samochodu z przodu, przyspieszać lub zwalniać podczas przejazdu przez wioski, hamować podczas pokonywania zakrętów i mieć wspomaganie kierownicy utrzymujące cię na pasie. Bardzo fajny system.

Jedyną rzeczą, którą bym zmienił, jest czas (lub czułość), przez jaki trzeba trzymać kierownicę, zanim zacznie cię irytować, żeby ją trzymać (nawet jeśli już ją trzymasz, na przykład bardzo lekko).
Miej oko na tylne tarcze i klocki hamulcowe. Travel Assist używa tyłu bardziej niż przodu do utrzymywania odległości od pojazdu z przodu i kontrolowania prędkości.
 
Szukam pomocy w diagnostyce, ludzie, mój Tiguan (Elegance 2022) doprowadza mnie do szału z ostrzeżeniem o niedostępności asystenta ruchu drogowego prawie za każdym razem, gdy skręcam kierownicą.
Wyłączyłem i ponownie włączyłem wszystkie asystenty
Wyczyściłem wszystkie czujniki, znaczek, ekran i czujniki parkowania
Włączyłem/wyłączyłem samochód
Przejrzałem wszystkie fora, w tym amerykańskie (kilka komentarzy wydaje się obwiniać kierownicę?)

Następnym krokiem będzie wizyta u dealera (nie mogę się doczekać), chyba że bardziej kompetentny członek może pomóc
Jestem starym dziadem, więc nie jestem najlepszy w technologii, ale ponieważ to mój 6. Tig, myślałem, że jestem w miarę kompetentny:cry:

Wszelka pomoc/wskazówki byłyby mile widziane
Tak kolego, to kierownica i zostało to potwierdzone przez technika VW. Problem polega na tym, że VW zamówiło dla mnie nową kierownicę w lutym 23 roku, a następnie otrzymałem telefon od nich z informacją, że VW w jakiś sposób zmieniło konstrukcję i musi zamówić nowy projekt, który jest teraz w zamówieniu oczekującym, nie spodziewanym przez tygodnie!!
 
Nie powiedziałem, że to nowy problem, jestem na tym forum od pierwszego dnia, a na mytiguan od 2015 roku, oczywiście pojawił się od czasu jego wprowadzenia.

Powiedziałem, że niedawny wysyp tego problemu, pojawiający się konsekwentnie podczas skręcania kierownicą, JEST nowy. Zatem osoba, do której odpowiadałem, nie powinna zakładać, że przyczyną jej problemu jest kierownica, jak sugerują ostatnie problemy.
Masz rację, mam ten sam problem, jak się wydaje, większość nowszych właścicieli Tiguanów.
Zostało mi potwierdzone przez technika VW, że usterka jest w kierownicy i VW zmieniło już jej konstrukcję.
 
Potwierdził mi to technik VW, że usterka jest w kole i VW zmienił już jego konstrukcję.
Problem dotyczy nie tylko Tiguanów, ale prawie wszystkich pojazdów grupy VW.

VW wrócił do swojego dostawcy kierownic, który z kolei musi zmodyfikować użyte komponenty, w wyniku czego powstał ogromny zaległości, których usunięcie zajmie sporo czasu.

 
Mam podobne problemy z 22 Tiguanem R line, którego mam od nieco ponad 2 miesięcy. Przez pierwsze 6 tygodni nie było problemu, a potem ostrzeżenia zaczęły pojawiać się częściej. Umówiłem się z lokalnym warsztatem VW na diagnostykę na cały dzień, ale serwisant był świadomy problemu, jak tylko mu o nim powiedziałem. Powiedział, że to albo aktualizacja oprogramowania, albo będzie potrzebna nowa kierownica, na którą trzeba czekać kilka tygodni. Wyszły z tego 2 ciekawe kwestie. Po pierwsze, samochód miał mniej niż rok, kiedy go kupiłem, więc zastanawiam się, dlaczego poprzedni właściciel (prywatny) pozbył się samochodu w ciągu roku, a po drugie, miałem samochód przez 6 tygodni, zanim wystąpiła usterka. Umyłem samochód po raz pierwszy po 2 miesiącach i ostrzeżenie zniknęło na kilka dni. Zastanawiam się więc, czy istnieje związek między brudem na czujnikach, kamerze, a tym, że jest nadwrażliwy. Koniec końców jest to jednak bardzo irytujące! Mój 2. Tiguan, 1. był blue4mothion, teraz przeszedłem na benzynę 1.5 i jeszcze nie zdecydowałem, czy tęsknię za napędem na 4 koła, mimo że przez ostatnie 5 lat tak naprawdę nigdy go nie potrzebowałem.
 
teraz przeszedłem na benzynę 1.5 i nie zdecydowałem jeszcze, czy tęsknię za napędem na 4 koła, mimo że tak naprawdę nigdy go nie potrzebowałem przez ostatnie 5 lat.
Jeśli nie potrzebowałeś go przez ostatnie 5 lat, nie będziesz za nim tęsknił i nie jest ci potrzebny.

Problem z kierownicą może zająć trochę czasu, zanim się ujawni, ponieważ wewnętrzne elementy kierownicy mogą potrzebować trochę czasu, aby ulec pogorszeniu od nowości. Mam nadzieję, że uda ci się to jak najszybciej naprawić.
 
81 - 100 of 157 Posts