Volkswagen Tiguan MK2 Only Forum banner
101 - 120 of 189 Posts
Ik kom een probleem tegen met mijn Tiguan 2017 2.0, 7-traps dsg auto - 45300 mijlen op de teller.

Na ongeveer 35 minuten rijden verschijnt de noodversnellingsbakmodus (je kunt doorrijden) en gaat in de noodloop. Ik zet dan de motor uit en het gaat terug naar normaal voor 20 minuten, dan komt de melding terug.

Als ik de auto 's nachts laat staan, rijdt hij prima alsof er niets aan de hand is, totdat hij is opgewarmd na ongeveer 30 minuten rijden, dan weer in de noodmodus, alleen versnellingen 2, 4 en 6.

Mijn vriend heeft hem aangesloten op zijn eenvoudige codelezer en fout P0805, circuit van de koppelingspositiesensor, kwam naar voren.

Iemand ideeën wat dit zou kunnen zijn of iemand soortgelijke problemen tegengekomen?

Ik heb gelezen over mechatronica-box-falen, maar zeker niet van 2017 en slechts 45300 op de teller, en natuurlijk buiten de garantie.

Proost
Ben je er ooit achter gekomen wat dit was, want de mijne doet precies hetzelfde???

Ik kom een probleem tegen met mijn Tiguan 2017 2.0, 7-traps dsg auto - 45300 mijl op de teller.

Na ongeveer 35 minuten rijden komt de noodversnellingsbakmodus (je kunt doorrijden) en gaat in de noodloop. Ik zet dan de motor uit en hij gaat terug naar normaal voor 20 minuten, dan komt de melding terug.

Als ik de auto 's nachts laat staan, rijdt hij prima alsof er niets aan de hand is, totdat hij is opgewarmd, ongeveer 30 minuten rijden, dan terug in de noodmodus, alleen versnellingen 2, 4 en 6.

Mijn vriend heeft hem aangesloten op zijn eenvoudige codelezer en fout P0805, circuit van de koppelingspositiesensor, kwam naar voren.

Iemand ideeën wat dit zou kunnen zijn of iemand soortgelijke problemen tegengekomen?

Ik heb gelezen over mechatronica-box-falen, maar zeker niet van 2017 en slechts 45300 op de teller, en natuurlijk buiten de garantie.

Proost
Hoi, dit is me net overkomen, hetzelfde model, wat was de foutmelding alsjeblieft?

Gisteren is het me overkomen, slechts 3 mijl gereden, geen achteruitversnelling, foutmelding verscheen, daarna alleen oneven versnellingen beschikbaar.

De dealer bevestigde gisteren dat de mechatronica vervangen moet worden, en wacht alleen nog op goedkeuring van de claim. Ik heb de auto pas 10 maanden en hij valt nog onder de garantie voor gebruikte auto's, dus het zou goed moeten komen.

Er is al eerder op gewezen dat het mechatronica-falen op PCB-basis is en niets met de olie te maken heeft. Ziet eruit als een kwestie van geluk.

De dealer heeft me op de hoogte gebracht van de mechatronica die onder de garantie valt.
Ik ben echter geĂŻnformeerd dat ze niet op voorraad zijn, dus het zal eerder weken dan dagen duren voordat de unit arriveert.
Gelukkig hebben ze me voor de duur een huurauto gegeven.

Net gebeld door de VW-service met de mededeling dat mijn auto klaarstaat om opgehaald te worden. Mechatronica vervangen. De serviceman was net zo geschokt als ik over hoe snel de afhandeling vanuit Duitsland ging, pas donderdag besteld.
Na het lezen van berichten dacht ik dat het lang wachten zou worden voor mij

Het wordt gereset wanneer u het contact uitzet en weer aanzet.
Maar het zal opgeslagen codes hebben en zal weer terugkomen.
Ik kreeg de garantie toen ik de auto kocht.

U zult de opgeslagen codes moeten wissen, anders weet VW dat u problemen heeft gehad met de versnellingsbak. Ik geloof dat u een all-in garantie rechtstreeks van VW kunt kopen, maar mogelijk heeft u eerst een inspectie nodig.

Er is geen inspectie meer, maar als je naar de VW-website gaat en de garantie opzoekt en je kenteken invoert, dan wordt er volgens mij een achtergrondcontrole gedaan voor de servicegeschiedenis (maar pin me er niet op vast). Er is ook een uitsluiting van 30 dagen waarin geen claims kunnen worden ingediend.

Hetzelfde probleem met Tiguan 2019 40.000 km. Motor uit - motor aan en het verdween...
Wees echter gewaarschuwd, want één keer is vaak een indicatie dat je zeer binnenkort een aanhoudend probleem zult hebben.

101 - 120 of 189 Posts