Volkswagen Tiguan MK2 Only Forum banner
161 - 180 of 189 Posts
Heb je dat probleem ooit opgelost, maat? Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Passat uit 69. Dezelfde symptomen
Om eerlijk te zijn, heb ik de auto verkocht. Ik heb de garage betaald om mijn transmissieolie en filter te vervangen. Het probleem verdween een week en kwam terug. Het is een mechatronica-probleem, zoals velen in deze thread hebben gezegd, en ik kon het me niet veroorloven om 2000 euro te betalen om het te repareren en te veel inconsistente adviezen, sommigen zeiden dat ik de hele versnellingsbak moest vervangen, sommigen zeiden dat ik de solenoĂŻde moest vervangen.
 
Mijn klacht aan de dealer......

Geachte heer/mevrouw,

Betreft: Diagnoseafspraak op 18/04/2025 voor Tiguan

Ik schrijf u om officieel mijn ontevredenheid uit te drukken over de afspraakservice die ik heb ontvangen bij uw dealer in Bromley.

Ik had een diagnoseafspraak gepland voor mijn VW Tiguan uit 2018; registratie is SA68THK, op 18 april 2025, vanwege een aanhoudend probleem met de versnellingsbak, aangegeven door foutcode P0805, zie de bijgevoegde foto van de diagnose van de AA-monteur. Ik ontving drie afzonderlijke keren een bevestiging van deze afspraak, waardoor ik aannam dat mijn bezoek soepel zou verlopen. Zie voor uw gemak de screenshot van de bevestiging per sms, e-mail en telefoongesprek in de bijlage.

Tot mijn teleurstelling werd ik bij aankomst door al uw verkopers die ik zag en door Mathew geĂŻnformeerd dat de serviceafdeling die dag gesloten was. Hoewel ik de inspanningen van Caroline om me te kalmeren en de situatie te verduidelijken waardeer, vind ik het onacceptabel dat ik een afspraak kreeg voor een dag waarop het serviceteam niet operationeel was. Het gebrek aan communicatie en organisatorisch toezicht in dit scenario is zorgwekkend.

Ik heb niet alleen kosten gemaakt door vrij te nemen van mijn werk om naar de dealer te komen, maar ik heb ook de extra stress ervaren van het terugrijden met mijn Tiguan in de noodversnellingsbakmodus - een situatie die zich om de vijf minuten voordoet vanwege de bovengenoemde foutcode. Als gewetensvolle autobezitter die het voertuig consequent heeft onderhouden, inclusief versnellingsbakolieverversingen en distributieriemvervanging, verwachtte ik een hoger serviceniveau.

Ik ben vooral gefrustreerd door het kennelijke gebrek aan kennis bij uw personeel over de afspraakproblemen, evenals het ongemak dat het me heeft bezorgd. Gezien de omstandigheden wil ik graag weten hoe Volkswagen van plan is mij te compenseren voor deze situatie, met name omdat ik vertrok zonder de aanhoudende problemen van mijn auto te kunnen aanpakken. Ik heb enkele experts op dit gebied gezien en ze wezen op het probleem met het merk van mijn Tiguan, dat mogelijk het veelvoorkomende mechatronicaprobleem is. Daarom hoop ik dat er een terugroepactie voor het probleem komt, als dat het geval is.

Naast het oplossen van mijn directe probleem, wil ik graag mijn hoop uitspreken dat dit probleem kan leiden tot een bredere evaluatie van het afsprakenplanningsproces om soortgelijke incidenten in de toekomst te voorkomen. Het is cruciaal dat klanten zich gesteund en geĂŻnformeerd voelen bij het omgaan met voertuigproblemen.

Ik zie uw spoedige reactie op deze kwestie en eventuele compensatie die u passend acht, met belangstelling tegemoet. Dank u voor de tijd die u neemt om mijn zorgen te behandelen.

Hoogachtend
 
Mijn klacht aan de dealer......

Geachte heer/mevrouw,

Betreft: Diagnoseafspraak op 18/04/2025 voor Tiguan

Ik schrijf u om officieel mijn ontevredenheid uit te drukken over de afspraakservice die ik heb ontvangen bij uw dealer in Bromley.

Ik had een diagnoseafspraak gepland voor mijn VW Tiguan uit 2018, op 18 april 2025, vanwege een aanhoudend probleem met de versnellingsbak, aangegeven door foutcode P0805, zie de bijgevoegde foto van de diagnose van de AA-monteur. Ik ontving drie keer een bevestiging van deze afspraak, wat me deed geloven dat mijn bezoek soepel zou verlopen. Zie screenshot van sms, e-mail en telefonische bevestiging voor uw gemak.

Tot mijn teleurstelling werd ik bij aankomst door al uw verkopers die ik zag en door Mathew geĂŻnformeerd dat de serviceafdeling die dag gesloten was. Hoewel ik Carolines inspanningen om me te kalmeren en de situatie te verduidelijken waardeer, vind ik het onacceptabel dat ik een afspraak kreeg voor een dag waarop het serviceteam niet operationeel was. Het gebrek aan communicatie en organisatorisch toezicht in dit scenario is zorgwekkend.

Ik heb niet alleen kosten gemaakt door vrij te nemen van mijn werk om naar de dealer te komen, maar ik heb ook de extra stress ervaren om mijn Tiguan terug te rijden in de noodversnellingsbakmodus - een situatie die zich elke vijf minuten voordoet vanwege de bovengenoemde foutcode. Als gewetensvolle autobezitter die het voertuig consequent heeft onderhouden, inclusief versnellingsbakolieverversingen en distributieriemvervanging, verwachtte ik een hoger serviceniveau.

Ik ben vooral gefrustreerd door het kennelijke gebrek aan bewustzijn bij uw personeel met betrekking tot de afspraakproblemen, evenals het ongemak dat het me heeft bezorgd. Gezien de omstandigheden wil ik graag weten hoe Volkswagen van plan is mij te compenseren voor deze situatie, vooral omdat ik vertrok zonder de aanhoudende problemen van mijn auto te kunnen aanpakken. Ik heb enkele experts op dit gebied gezien en ze wezen op het probleem met het merk van mijn Tiguan, dat mogelijk het veelvoorkomende mechatronica-probleem is. Daarom hoop ik dat er een terugroepactie voor het probleem komt, als dat het geval is.

Naast het oplossen van mijn directe probleem, wil ik graag mijn hoop uitspreken dat deze kwestie kan leiden tot een bredere beoordeling van het afspraakplanningsproces om soortgelijke incidenten in de toekomst te voorkomen. Het is cruciaal dat klanten zich gesteund en geĂŻnformeerd voelen bij het omgaan met voertuigproblemen.

Ik kijk uit naar uw spoedige reactie op deze kwestie en naar eventuele compensatie die u passend acht. Bedankt voor de tijd die u neemt om mijn zorgen te behandelen.

Met vriendelijke groet
De symptomen die u beschrijft met vreemde versnellingen pas na langere ritten, zijn die van een DSG mechatronische unit-fout. Zoek in deze thread / dit forum of op internet. Verwacht dat dit is wat de hoofddealer zal diagnosticeren en zal adviseren om de mechatronica te vervangen tegen de arbeidskosten van de hoofddealer.

Omdat uw auto 7 jaar oud is en buiten de garantie valt, zou ik in uw positie contact opnemen met VAG-specialisten die over VW-diagnostiek beschikken en uw symptomen beschrijven om te informeren hoeveel het kost om een mechatronica te vervangen of als ze mechatronica-units kunnen opsturen voor revisie, zoals de berichten in deze thread en andere. Ze zouden een idee moeten kunnen geven van de vervangingskosten voor een mechatronica.

Bromley car repairs zijn VW-specialisten met VW-diagnostiek
Car Service, Repairs & MOT in Bromley from Bromley Car Repairs - 020 8466 7849

Besefte u dat u uw auto had geboekt op Goede Vrijdag-bankholiday? Garages sluiten hun serviceafdelingen voor bank holidays. Ik bel normaal gesproken de VW Bromley servicebalie om te controleren of ik goed ben geboekt / een paar items te bespreken, voorafgaand aan het ontvangen van de geautomatiseerde e-mailbevestigingen van Group 1.
 
Ik besefte dat het Goede Vrijdag was. Ik belde ze op maar kreeg geen antwoord. Ik e-mailde op de VW-website en ze belden me op om het te bevestigen en ze sturen me een sms ter bevestiging. Hieronder staat de sms. Ik heb op de sms geantwoord maar geen antwoord gekregen, misschien vanwege eenrichtingsverkeer sms-systeem. Ik wilde de afspraak niet missen en uiteindelijk stuurden ze me de bevestigings-sms. Ik kreeg ook een e-mail.

Na mijn klacht en na een langdurig verhit gesprek met de Service Manager besloot hij me uiteindelijk ÂŁ 29 korting te geven en betaalde ik hem ÂŁ 115 voor de diagnose.

Ze zeiden dat de mechatronica defect is. Ze citeerden ÂŁ 1617,34 om de mechatronica-eenheid te vervangen.

Hij zei dat ze zich niet zullen herinneren, ook al gebeurt dit bij veel Tiguans.
 

Attachments

Zoals u weet, zijn er veel berichten over dit probleem op dit forum. Als uw voertuig niet onder de garantie valt, kan elke garage de reparatie voor u regelen voor aanzienlijk minder dan dat.
 
Hallo

Ik heb de codes p0805 p173600 laten repareren. De monteur heeft de mechatronica-eenheid eruit gehaald en de twee sensoren vervangen. Gaf 6 maanden of 10.000 mijl garantie. Kostte me ÂŁ750. Heb 1 uur naar de monteur gereden waarbij de motor ongeveer 4 keer in de noodloop ging. Teruggereden in ruim 1 uur omdat er wat verkeer was, maar zonder noodloop of foutcodes.
 
Ik schreef in februari over dit probleem. Pas toen we de fout forceerden en de VW-dealer de code onmiddellijk konden laten uitlezen, werd bevestigd dat de mechatronische eenheid defect was.

In Australië hebben we bescherming via de Australian Consumer Law, die grote defecten dekt voor items waarvan wordt verwacht dat ze gedurende een periode van tien jaar "geschikt voor het doel" zijn. Dus hoewel onze garantieperiode voor onze Tiguan uit 2017 was verlopen, maakten we de dealer duidelijk dat we onze rechten kenden en dat de dealer VW moest bellen voor een vervangend onderdeel en wij de dealer moesten bellen voor de dekking van de arbeidskosten om het onderdeel te plaatsen.

Gelukkig was er geen discussie en werd het onderdeel vorige maand kosteloos voor ons vervangen.

We moeten nog een lange rit maken om de nieuwe unit te testen, en zijn van plan dat over ongeveer vier weken te doen.
Bedankt voor dit advies. Had hetzelfde probleem en mijn VW-dealer vroeg $ 4.000 om het te repareren en dankzij jou citeerde ik "geschikt voor het doel" en heb ik uiteindelijk geen cent betaald en kreeg ik een huurauto voor 6 weken terwijl het onderdeel werd verzonden. Ga zeker terug als dit je overkomt, interessant genoeg zei de dame van het autoverhuurbedrijf dat ze die week 4 mensen met hetzelfde probleem had, dus ze zijn er zeer van op de hoogte!
 
Ik kom een probleem tegen met mijn Tiguan 2017 2.0, 7-traps dsg auto - 45300 mijl op de teller.

Na ongeveer 35 minuten rijden verschijnt de noodversnellingsbakmodus (je kunt doorrijden) en gaat in de noodloop. Ik zet dan de motor uit en hij gaat terug naar normaal voor 20 minuten, dan komt het bericht terug.

Als ik de auto 's nachts laat staan, rijdt hij prima alsof er niets aan de hand is, totdat hij na ongeveer 30 minuten rijden is opgewarmd, dan weer in de noodmodus, alleen versnellingen 2, 4 en 6.

Mijn vriend heeft hem aangesloten op zijn eenvoudige codelezer en fout P0805, circuit van de koppelingspositiesensor, verscheen.

Iemand ideeën wat dit zou kunnen zijn of iemand soortgelijke problemen tegengekomen?

Ik heb gelezen over mechatronica-boxfalen, maar zeker niet van 2017 en slechts 45300 op de teller, en natuurlijk buiten de garantie.

Proost
Ik heb in februari 23 gepost over een probleem met mechatronica, maar adviseerde geen follow-up.
Onze auto uit 2017 was niet meer onder garantie, maar Australië heeft een consumentenbeschermingswet die stelt dat er voor dure artikelen een automatische garantie van 10 jaar geldt.
Dus toen de waarschuwing weer verscheen, ging hij direct terug naar de dealer en we adviseerden hen dat we niet zouden betalen voor de vervanging van de unit, dat deze onder de overheidsgarantie valt en dat het probleem nu tussen de dealer en VW rechtstreeks ligt.
De mechatronica-eenheid is kosteloos vervangen!
hopelijk komt dit niet meer voor buiten de garantieperiode van 10 jaar.
 
Welkom op het forum @Dailogan79
Geen herhaalde meldingen van Mechatronica van forumleden gezien.
 
Hoi

Ik heb de codes p0805 p173600 laten repareren. De monteur heeft de mechatronica-eenheid eruit gehaald en de twee sensoren vervangen. Gaf 6 maanden of 10.000 mijl garantie. Kostte me ÂŁ750. Heb 1 uur naar de monteur gereden waarbij de motor ongeveer 4 keer in de noodloop ging. Teruggereden in ruim 1 uur omdat er wat verkeer was, maar zonder noodloop of foutcodes. Monteur nam mijn auto in reparatie en sms'te me na 4 uur terug om te vertellen dat de auto klaar was.
Waar is die monteur? Kun je zijn gegevens delen?
 
HĂ© mwhy Aussie

In welke staat woon je? Ik woon in VIC en heb een 2018 Tiguan Allspace. Gisteren op weg naar huis had ik hetzelfde probleem, de versnellingsbak ging in de noodmodus, sloeg versnellingen over en geen achteruitversnelling. Benieuwd hoe je het met de dealer hebt aangepakt en wat je kosten waren voor de arbeid om het onderdeel te plaatsen?

Bedankt voor je hulp!
Ik woon in NSW aan de grens en de auto is geregistreerd in NSW, maar de dealer is in Vic.
De consumentenwetgeving is landelijk.
Lees gewoon mijn thread en pak de dealer direct aan.
 
Hallo allemaal, ik weet dat dit een oud draadje is, maar ik hoop dat iemand kan helpen. Vorige week begon deze foutcode meerdere keren te verschijnen na ongeveer een uur rijden (het gaat goed in de eerste 30 minuten of zo): P1736 00 – Koppeling 2 Positiesensor – Elektrische storing. Ik heb in april de versnellingsbakolie laten vervangen en een paar maanden geleden een nieuwe accu laten plaatsen – ik heb gelezen dat beide dit mogelijk kunnen veroorzaken. Ik sprak met een specialist die zei dat waarschijnlijk de mechatronische unit vervangen moet worden, aangezien dit een veelvoorkomend probleem is met VW DSG-versnellingsbakken. Heeft iemand dit kunnen oplossen zonder de hele unit te vervangen – bijvoorbeeld als het alleen een sensorprobleem was dat werd veroorzaakt door de olieverversing of de nieuwe accu?
 
Hallo, ik heb precies hetzelfde probleem gehad met mijn 2019 Tiguan allspace. 103000 km. Ik ben in Australië en er is me ongeveer $ 4200 geciteerd voor een nieuwe mechatronic unit. Weet niet zeker of deze prijs inclusief installatie is. Ik ben geschokt door de problemen die ik heb met een relatief nieuwe auto. Net de start/stop gloeibougie laten vervangen.
 
Hallo allemaal, als u zich in het VK bevindt, is er een plek waar ze uw mechatronica repareren. https://www.ecutesting.com/
Ik heb er net een laten repareren en tot nu toe alles goed. Ik moest mijn Tiguan echter naar een specialist in versnellingsbakken brengen om hem te laten verwijderen en naar hen te sturen voor reparatie, waarna ze alle vloeistoffen hebben laten vervangen en de versnellingsbak opnieuw hebben geprogrammeerd. Totale kosten ÂŁ 1680 inclusief btw.
Veel succes allemaal. Bovendien geeft ECU testing levenslange garantie op de mechatronica na reparatie.
 
161 - 180 of 189 Posts