Volkswagen Tiguan MK2 Only Forum banner

De Tiguan kruipt niet altijd in de "Drive" en als ik dan gas geef, schokt hij naar voren en rijdt hij weg

405 views 14 replies 7 participants last post by  ThePhatGit  
#1 ·
Hallo allemaal :)

Ik heb onlangs een Tiguan 2.0 TDI SE Navigation DSG Euro 6, 18-model, gekocht.

Ik ben dol op de auto, maar ik ben nieuw met automaten en vraag me af of het volgende normaal is of een teken van een probleem?

Als ik de auto voor het eerst start en in de drive zet, kruipt hij niet altijd vanzelf. Nadat ik het wachten beu ben en gas geef, schokt de auto naar voren en rijdt dan prima weg.

Als ik de auto eerst in de achteruit zet, kruipt hij prima achteruit en zet ik hem dan in de drive en kruipt hij niet en schokt hij dan nadat ik gas geef.

Ik weet het nog niet zeker, maar het lijkt alleen te gebeuren als er na een tijdje rijden of de eerste rit van de dag wordt gereden.

Nog een voorbeeld, ik stond geparkeerd op een lichte helling en moest vooruit rijden. Ik zette de auto in de drive, voet op de rem, liet de handrem los en telkens als ik de voetrem losliet, begon de auto achteruit te rollen en kwam het kruipen niet op gang. Ik was bang om te lang te wachten tot het op gang kwam, want er stond een hek achter me! Dus gaf ik gas en de auto schokte naar voren en reed toen prima.

Bedankt allemaal, ik waardeer elk advies of woord dat gegeven wordt!

Met vriendelijke groet

#2 ·
Heeft u de auto hold ingeschakeld? Dit voorkomt dat de auto achteruit rolt. Er is een schakelaar die oplicht wanneer deze is ingeschakeld onder de handrem schakelaar.

Het schokken is kenmerkend voor de DSG. Er is een lichte aarzeling bij het wegrijden. Hij kruipt naar voren als uw voet niet op de rem staat of de auto hold is uitgeschakeld.

Sommige leden hebben succes geboekt met het in de sportmodus zetten van de DSG, het aanpassen met OBD Eleven / VCDS of Carista en of het monteren van een DTUK pedal box.

#5 ·