Volkswagen Tiguan MK2 Only Forum banner

De Tiguan kruipt niet altijd in de "Drive" en als ik dan gas geef, schokt hij naar voren en rijdt hij weg

405 views 14 replies 7 participants last post by  ThePhatGit  
#1 ·
Hallo allemaal :)

Ik heb onlangs een Tiguan 2.0 TDI SE Navigation DSG Euro 6, 18-model, gekocht.

Ik ben dol op de auto, maar ik ben nieuw met automaten en vraag me af of het volgende normaal is of een teken van een probleem?

Als ik de auto voor het eerst start en in de drive zet, kruipt hij niet altijd vanzelf. Nadat ik het wachten beu ben en gas geef, schokt de auto naar voren en rijdt dan prima weg.

Als ik de auto eerst in de achteruit zet, kruipt hij prima achteruit en zet ik hem dan in de drive en kruipt hij niet en schokt hij dan nadat ik gas geef.

Ik weet het nog niet zeker, maar het lijkt alleen te gebeuren als er na een tijdje rijden of de eerste rit van de dag wordt gereden.

Nog een voorbeeld, ik stond geparkeerd op een lichte helling en moest vooruit rijden. Ik zette de auto in de drive, voet op de rem, liet de handrem los en telkens als ik de voetrem losliet, begon de auto achteruit te rollen en kwam het kruipen niet op gang. Ik was bang om te lang te wachten tot het op gang kwam, want er stond een hek achter me! Dus gaf ik gas en de auto schokte naar voren en reed toen prima.

Bedankt allemaal, ik waardeer elk advies of woord dat gegeven wordt!

Met vriendelijke groet

#2 ·
Heeft u de auto hold ingeschakeld? Dit voorkomt dat de auto achteruit rolt. Er is een schakelaar die oplicht wanneer deze is ingeschakeld onder de handrem schakelaar.

Het schokken is kenmerkend voor de DSG. Er is een lichte aarzeling bij het wegrijden. Hij kruipt naar voren als uw voet niet op de rem staat of de auto hold is uitgeschakeld.

Sommige leden hebben succes geboekt met het in de sportmodus zetten van de DSG, het aanpassen met OBD Eleven / VCDS of Carista en of het monteren van een DTUK pedal box.

#5 ·
Heeft u de automatische hold ingeschakeld? Dit voorkomt dat de auto achteruit rolt. Er is een schakelaar die verlicht is wanneer deze is ingeschakeld onder de handremknop.

Het schokken is kenmerkend voor de DSG. Er is een lichte aarzeling bij het wegrijden. Hij kruipt naar voren als uw voet niet op de rem staat of de automatische hold is uitgeschakeld.

Sommige leden hebben succes gehad met het in de sportmodus zetten van de DSG, het tweaken met OBD Eleven / VCDS of Carista en/of het monteren van een DTUK pedal box.

Oh, en welkom op het forum, we zijn een leuke club
Bedankt voor uw reactie! Aannemende dat u een janner bent gezien uw naam? Ik ben ook een janner :)

Ik zou moeten controleren, maar ik denk dat de automatische hold is ingeschakeld, hoewel ik het niet echt heb gemerkt, aangezien de auto naar voren kruipt als ik de rem loslaat.

Het is gewoon dat hij soms niet kruipt en dan word ik ongeduldig en geef gas en krijg je die schokkende beweging en dan een soepele rit. Als de auto vanuit stilstand kruipt en ik gas geef, is het lekker soepel, moet hij altijd kruipen zodra hij in de versnelling is gezet? Anders trek ik elke keer dat hij niet kruipt af met die beweging en dat lijkt niet normaal, lol

Proost :)

#3 ·
Bedankt voor je reactie! Als ik je naam goed interpreteer, ben je een Janner? Ik ben ook een Janner :)

Ik zou het moeten controleren, maar ik denk dat de automatische hold is ingeschakeld, hoewel ik het niet echt heb gemerkt, omdat de auto vooruit kruipt als je de rem loslaat.

Het is gewoon dat het soms niet kruipt en dan word ik ongeduldig en geef gas en krijg je die schokkende beweging en dan een soepele rit. Wanneer de auto vanuit stilstand kruipt en ik gas geef, is het lekker soepel, moet hij altijd kruipen zodra hij in de drive wordt gezet? Anders trek ik elke keer dat hij niet kruipt met die beweging op en dat lijkt niet normaal lol

Groeten :)

#4 ·
Als u nieuw bent met automaten, heeft u misschien alleen de gebruikelijke koppelomvormer-type ervaren die naar voren wil kruipen zodra u enige vorm van remmen loslaat. Dit is niet het geval bij een DSG en kan zelfs achteruit rollen als u op een helling stopt. Daarom (denk ik) hebben ze de automatische handrem die wordt geactiveerd wanneer de auto stopt en wordt losgelaten wanneer u het gaspedaal intrapt om weg te rijden. In feite rijdt u 'door' de handrem.

#7 ·
Als je nieuw bent met automaten heb je misschien alleen de gebruikelijke koppelomvormer-type ervaren die naar voren wil kruipen zodra je enige vorm van remmen loslaat. Dit is niet het geval met een DSG en kan zelfs achteruit rollen als je op een helling stilstaat. Daarom (denk ik) hebben ze de auto hold handrem die wordt geactiveerd als de auto stilstaat en loslaat als je het gaspedaal intrapt om weg te rijden. In feite rijd je 'door' de handrem.
Dank je! Ja, ik snap het achteruit rollen, maar uit mijn ervaring tot nu toe, zodra je van de voetrem afgaat, begint de auto automatisch vooruit of achteruit te kruipen in de achteruit, zonder gas te geven.

behalve die zeldzame gelegenheid (ik denk als het de eerste rit is of de auto een tijdje heeft stilgestaan) wanneer ik gas geef en hij schokt naar voren.

Ik ben volledig nieuw met automaten, en ik praat vanuit minder dan een week rijervaring ermee, maar ik begrijp gewoon niet waarom soms het kruipen niet intreedt en ik in plaats daarvan die vreselijke schok en ruk naar voren krijg, wat mijn vrouw elke keer bang maakt haha

#9 ·
Zeg je dat het een '18 kenteken is? Weet je wanneer hij voor het laatst is onderhouden. Vooral de DSG olie en filter? Zo niet, dan is dat misschien iets om eerst te veranderen?
Bedankt voor je reactie! De garage had hem een verse APK en onderhoudsbeurt gegeven voordat ik hem ophaalde, ik neem aan dat ze dat als onderdeel van de service hadden moeten controleren?

de auto rijdt lekker soepel en de versnellingsbak schakelt helemaal niet schokkerig tijdens het rijden. Het is alleen het eerste wegrijden.

vanmorgen, auto starten, in R gezet, hij kroop automatisch achteruit, in D om weg te rijden kroop hij niet, ik geef gas en hij schokte naar voren en reed weg (het is een behoorlijke schok, erg merkbaar) daarna reed hij prima, geen problemen met schakelen. De kinderen naar school gebracht, weer in de auto gestapt, in D gezet en hij kroop automatisch weg, ik geef gas en rij soepel weg.

Aangezien het mijn eerste automaat is, weet ik niet waarom hij dit doet, het lijkt niet normaal, ik weet niet of het iets is wat ik doe, een storing of iets normaals.
Groeten

#10 ·
Ik denk dat het misschien iets is waar je gewoon aan went bij DSG? Ik weet zeker dat je je ook bewust bent van hoe soepel het altijd in de 'juiste' versnelling staat? Je zou kunnen proberen de versnellingspook in 'S' te zetten om te vergelijken? Als je hem opwindt, is hij behoorlijk snel?

#14 ·
Ik weet niet waarom sommigen van jullie suggereren dat het normaal is. Als het kruipt in R en niet in D, heeft het niets te maken met auto hold en is er iets mis met de transmissie. Bovendien mag er geen "nogal grote ruk" zijn bij het wegrijden.
Bedankt Pioter! Het kruipt wel in D, alleen niet altijd vanuit stilstand. Als het kruipt, is het wegrijden lekker soepel, maar als het niet kruipt, en ik word ongeduldig en geef gas, dan schokt het vooruit en rijdt het prima weg.

Vandaag een paar keer vanuit parkeren, ik startte de auto, voet op de rem, auto in D, handrem los en dan de voetrem, geen kruip om te beginnen. Ik tikte de rem een of twee keer aan en toen kroop hij en reed ik mooi weg, hopelijk is dat de oplossing? Zal het morgen weer testen.

Het kruipt prima in D tijdens ritten, bij lichten, rotondes etc.

Nogmaals bedankt!

#13 ·
Goedenavond allemaal, waardeer al uw advies! Ik heb vandaag wat gespeeld en getest tijdens het rijden met de auto en het lijkt erop dat wanneer ik de auto voor het eerst start en in de drive zet om weg te rijden, als ik de voetrem opnieuw aantrap nadat ik hem heb losgelaten, de kruipfunctie inschakelt en ik veel beter wegrijd!

Ik zal het blijven volgen en de komende dagen ermee experimenteren. Al het andere lijkt heel goed te lopen, dus ik denk dat het een kwestie is van uitvinden wat werkt, aangezien het nieuw voor me is. Geen andere problemen met wegrijden met kruipen vanuit stilstand, alleen wanneer ik terugkeer naar de auto nadat deze een tijdje heeft stilgestaan/een nacht geparkeerd heeft gestaan en de parkeerrem erop heeft gezeten, hoewel deze eraf is als ik probeer weg te rijden.

Ik heb de auto-hold uitgeschakeld sinds ik de auto kocht.

Groeten

#15 ·
Ik had een vergelijkbare ervaring als de auto een nacht had stilgestaan, vooral als het vochtig was. Het was bijna alsof de parkeerrem aan de schijf bleef plakken en een duwtje nodig had om los te komen. Was iets erger in achteruit