Volkswagen Tiguan MK2 Only Forum banner
81 - 100 of 157 Posts
De mijne ging er vandaag in voor het probleem, er werden foutcodes gevonden en raad eens? Ik heb een nieuw stuur nodig.....opnieuw
De mijne ging er vandaag in voor dit probleem en net als jij heeft hij weer een stuur nodig. Dat zijn er 9-10 sinds de laatste keer dat het is vervangen. Wat een absolute grap!

2021 R Line in Reflex Zilver

De mijne begon dit half januari te doen. De wegenwacht kwam langs, de diagnose bevestigde dat de travel assist niet werkte en de oplossing was een nieuw stuur. Hij zei dat hij er veel zag. Had 4 weken wachttijd om een afspraak te krijgen bij de dealer, maar het enige wat ze deden was hun eigen diagnose uitvoeren, bevestigen wat we al wisten, bevestigen dat de verdomde irritante afleidende alarmtoon niet kan worden uitgeschakeld, en me vertellen dat het stuurwiel minstens 10 weken niet op voorraad is en dat ze verschillende mensen hebben die op een stuurwiel wachten. Het is nu 8 weken geleden en er is geen teken dat het snel aankomt.

Update.

Stuur is een paar weken geleden vervangen. Tot nu toe een goede vervanging.

Iedereen die twijfelt of hij fouten aan VW moet melden, moet er rekening mee houden dat de kosten onder garantie net geen ÂŁ1600 bedroegen.

Deze thread is stilgevallen, dus dit zou wel eens een slechte batch kunnen zijn.
Proost.

• Helpful
Reactions: mrew42
Ik dacht altijd dat Travel Assist een gimmick zou zijn, maar in de 6 maanden dat ik mijn R-Line heb, hoewel ik het niet per se elke reis gebruik, gebruik ik het altijd voor alles wat meer dan een paar kilometer is. Op mijn recente reis naar Zuid-Wales en terug (560 kilometer heen en terug) heb ik Travel Assist voor het overgrote deel van de reis gebruikt en het maakte het een zeer ontspannen rit. Ik hoefde me geen zorgen te maken over de afstand tot de auto voor me, te versnellen of te vertragen bij het rijden door dorpen, te remmen bij het nemen van bochten en de stuurassistentie die je in de rijstrook houdt. Heel cool systeem. Het enige dat ik zou veranderen, is de tijdsduur (of gevoeligheid) dat je het stuur vast moet houden voordat je wordt gemaand om het stuur vast te pakken (zelfs als je het al vasthoudt, bijvoorbeeld heel licht).

Ik dacht altijd dat Travel Assist een gimmick zou zijn, maar in de 6 maanden dat ik mijn R-Line heb, hoewel ik het niet per se elke rit gebruik, gebruik ik het altijd voor alles wat meer dan een paar kilometer is.

Op mijn recente reis naar Zuid-Wales en terug (560 km retour) heb ik Travel Assist gebruikt voor het overgrote deel van de reis en het maakte het een zeer ontspannen rit. Ik hoefde me geen zorgen te maken over de afstand tot de auto voor me, te versnellen of te vertragen bij het reizen door dorpen en de stuurhulp die je in de rijstrook houdt. Zeer cool systeem.

Het enige dat ik zou veranderen, is de tijdsduur (of gevoeligheid) dat je het stuur vast moet houden voordat je wordt gemaand om het stuur vast te pakken (zelfs als je het al vasthoudt, bijvoorbeeld heel licht).
Ook ik kreeg de waarschuwing om het stuur vast te houden, ook al deed ik dat, zelfs in de "10 voor 2" positie, maar ik merkte een paar jaar geleden dat het het niet meer deed? Niets dat ik had gedaan. Ik heb de servicemedewerkers niet gevraagd om het te controleren of te herstellen, want het was een echte PIA. Ik heb ook gemerkt dat de vibratiewaarschuwing bij het wisselen van rijstrook zonder richting aan te geven veel zachter is dan oorspronkelijk. Geen idee of dit tegelijkertijd is veranderd, maar nogmaals, niets waar ik me zorgen over maak.

Ik heb mijn R-Line nu bijna 4 maanden en ben dol op de TA in files en 20 MPH-gebieden, omdat het je rijbewijs netjes schoon houdt en over het algemeen erg goed is.:) Een tegenvaller voor mezelf met het systeem is dat het soms 20 MPH-limieten leest die aan het begin van zijstraten worden aangegeven waar ik niet op rijd. Dat en een grote lokale ergernis waar ik woon, is dat de hoofdweg door mijn landgoed voor het grootste deel 30 MPH is, maar het systeem denkt dat het 20 MPH is in één richting en 30 MPH in de andere op dezelfde weg met één rijbaan. Ik nader deze weg vanuit een zijstraat van 20 MPH en bij de voorrangslijn leest hij de 30 MPH-zonepaal voor de hoofdweg, maar gaat verder met 20 MPH met een uitroepteken naast de 20MPH-waarschuwing op het dashboard. Zoals CJ Tig zei, hoop ik ook dat het gewoon een slechte partij stuurwielen was.

Er is een weg bij mij in de buurt die steevast als 8 km/u wordt aangegeven. Belachelijk. :D

Heb deze fout nu 20 weken. Stuurwiel staat al 16 weken 'in bestelling'. Bij de laatste navraag zei de dealer dat ze de opdracht hadden gekregen om een andere remedie te proberen, maar dat ze nog niet zeker waren van de details, en ze hebben 70 voertuigen in de wachtrij & de meeste wachten voor ons🤬. Oh, en de VW klantenservice is een absolute verspilling van tijd.

Er is een weg bij mij in de buurt die steevast als 5 Mph wordt aangegeven. Belachelijk. :D
Ik krijg die ook in mijn plaatselijke Sainsbury's parkeergarage, maar gelukkig niet op de openbare weg, hoewel ik wel een flinke remactie heb van ongeveer een halve seconde als ik met 60 MPH langs een plaatselijk motel rijd en er iets zo snel over het scherm flitst dat ik het niet heb kunnen lezen, maar ik vermoed dat het het 10 MPH bord is bij de ingang van de parkeergarage. De Mk 8 Golf van mijn kleinzoon doet precies hetzelfde op die locatie.

Had deze fout nu al 20 weken. Stuurwiel staat al 16 weken op 'bestelling'. Bij de laatste navraag zei de dealer dat ze te horen hadden gekregen om een andere remedie te proberen, maar dat ze nog niet zeker waren van de details, en ze hebben 70 voertuigen in de wachtrij & de meeste wachten voor ons🤬. Oh, en de VW klantenservice is pure tijdverspilling.
Een absolute grap, maat. Ik weet niet zeker of ik hierna bij VW blijf.

Op zoek naar wat diagnostische hulp jongens, mijn Tiguan (2022 Elegance) maakt me gek met de waarschuwing 'verkeersassistent niet beschikbaar' bijna elke keer dat ik aan het stuur draai. Ik heb alle assistenten uitgeschakeld en weer ingeschakeld. Ik heb alle sensoren, het embleem, het scherm en de parkeersensoren schoongemaakt. De auto aan/uit gezet. Alle forums bekeken, inclusief de Amerikaanse (een paar opmerkingen daar lijken de schuld te geven aan het stuur?). De volgende stap zal de dealer moeten zijn (kijk er niet naar uit) tenzij een meer deskundig lid kan helpen. Ik ben een oude man dus niet op mijn best met tech, maar aangezien dit mijn 6e Tig is, dacht ik dat ik redelijk bekwaam was:cry: Alle hulp/begeleiding zou worden gewaardeerd
Ik wacht al 18 weken op mijn vervanging en nog steeds geen installatiedatum. Ik denk niet dat VW er echt om geeft

Ik heb altijd gedacht dat Travel Assist een gimmick zou zijn, maar in de 6 maanden dat ik mijn R-Line heb, hoewel ik het niet per se bij elke rit gebruik, gebruik ik het altijd voor alles wat meer dan een paar kilometer is.

Op mijn recente reis naar Zuid-Wales en terug (560 kilometer heen en terug) heb ik Travel Assist voor het grootste deel van de reis gebruikt en het maakte het een zeer ontspannen rit. Ik hoefde me geen zorgen te maken over de afstand tot de auto voor me, te versnellen of te vertragen bij het rijden door dorpen, te remmen bij het nemen van bochten en de stuurassistentie die je in de rijstrook houdt. Zeer cool systeem.

Het enige dat ik zou veranderen, is de tijdsduur (of gevoeligheid) dat je het stuur vast moet houden voordat het je irriteert om het stuur vast te pakken (zelfs als je het al vasthoudt, bijvoorbeeld heel licht).
Houd je achterste schijven en remblokken in de gaten. Travel Assist gebruikt de achterkant meer dan de voorkant om de afstand tot het voertuig voor je te behouden en de snelheid te regelen.

Ik zoek wat diagnostische hulp, mensen, mijn Tiguan (2022 Elegance) maakt me gek met de waarschuwing 'verkeersassistent niet beschikbaar' bijna elke keer dat ik aan het stuur draai.
Ik heb alle assistenten uitgeschakeld en weer ingeschakeld
Alle sensoren, het embleem, het scherm en de parkeersensoren schoongemaakt
De auto aan/uit gezet
Ik heb alle forums bekeken, inclusief de Amerikaanse (een paar opmerkingen daar lijken de schuld te geven aan het stuur?)

De volgende stap zal de dealer moeten zijn (ik kijk er niet naar uit), tenzij een meer deskundig lid kan helpen
Ik ben een oude man dus niet op mijn best met technologie, maar aangezien dit mijn 6e Tig is, dacht ik dat ik redelijk bekwaam was:cry:

Alle hulp/begeleiding zou worden gewaardeerd
Ja maat, het is het stuur en bevestigd door VW-technicus. Het probleem is dat VW in februari 23 een vervangend stuurwiel voor me heeft besteld en toen een telefoontje van hen kreeg met de mededeling dat VW het ontwerp op de een of andere manier heeft gewijzigd en het nieuwe ontwerp moet bestellen en nu in backorder staat, niet verwacht voor weken!!

Ik heb niet gezegd dat het een nieuw probleem is, ik zit al sinds dag 1 op dit forum en sinds 2015 op de mytiguan, natuurlijk is het opgedoken sinds het werd geĂŻntroduceerd.

Wat ik wel zei, is dat de recente golf van het consequent verschijnen bij het draaien van het stuur nieuw is. De poster waarop ik reageerde, moet dus niet aannemen dat de oorzaak van zijn probleem het stuur is, zoals de recente problemen zouden suggereren.
U heeft gelijk, ik heb hetzelfde probleem als de meeste nieuwere Tiguan-bezitters lijken te hebben.
Ik heb het laten bevestigen door een VW-technicus dat de fout in het stuur zit en VW heeft het ontwerp nu gewijzigd.

Ik heb laten bevestigen door een VW-technicus dat het probleem in het stuurwiel zit en VW heeft nu het ontwerp gewijzigd.
Het probleem beperkt zich niet alleen tot de Tiguan, maar tot bijna alle voertuigen van de VW-groep.

VW is teruggegaan naar hun leverancier van stuurwielen, die op zijn beurt de gebruikte componenten moet aanpassen, waardoor er een enorme achterstand is ontstaan die geruime tijd in beslag zal nemen.

Heb dezelfde problemen met de 22 Tiguan R-line die ik nu iets meer dan 2 maanden heb. De eerste 6 weken geen probleem, en toen begonnen er vaker waarschuwingen te verschijnen. Heb een afspraak gemaakt bij de lokale VW-garage voor een diagnose van een dag, maar de servicemanager was zich bewust van het probleem zodra ik het hem vertelde. Hij zei dat het ofwel een software-update was of een nieuw stuurwiel nodig zou hebben, wat enkele weken zou duren om te arriveren. Hieruit zijn 2 interessante punten naar voren gekomen. Ten eerste was de auto minder dan een jaar oud toen ik hem kocht, dus ik vraag me af waarom de vorige eigenaar (privé) de auto binnen een jaar heeft weggedaan, en ten tweede had ik de auto 6 weken voordat de fout zich voordeed. Heb de auto voor het eerst gewassen na 2 maanden en de waarschuwing verdween een paar dagen. Dus ik vraag me af of er een verband is tussen vuil op de sensoren, camera, dat het overgevoelig is. Uiteindelijk is het echter erg vervelend! Mijn 2e Tiguan, de 1e was een blue4mothion, nu overgestapt op benzine 1.5 en heb nog niet besloten of ik de vierwielaandrijving mis, ondanks dat ik het de afgelopen 5 jaar nog nooit echt nodig heb gehad.

nu overgestapt op benzine 1.5 en nog niet besloten of ik de vierwielaandrijving mis, ondanks dat ik het de afgelopen 5 jaar eigenlijk nooit nodig heb gehad.
Als je het de afgelopen 5 jaar niet nodig hebt gehad, zul je het niet missen en heb je het niet nodig.

Het stuurwielprobleem kan even duren voordat het zich voordoet, omdat de interne onderdelen van het stuurwiel er even over kunnen doen om te verslechteren vanaf nieuw. Ik hoop dat het je lukt om het zo snel mogelijk op te lossen.

81 - 100 of 157 Posts