Volkswagen Tiguan MK2 Only Forum banner
61 - 79 of 157 Posts
Ik maak me zorgen als ik alles lees over verkeersassistentie. Mijn auto zou volgende week gebouwd moeten worden, wat is de kans dat ze dit hebben opgelost?

• Like
Reactions: Coruro
Het piept zelfs als ik een scheet laat! Maar ik kan het in ieder geval op de lage temperatuur gooien.........:poop:
Schadelijke stof alarm 😁

Alarm voor schadelijke stoffen 😁
Volgens mijn VC5, moet je weten dat mijn NOx slechts 0,025 g/km is (in tegenstelling tot mijn Passat, die 0,163 g/km is). :)

• Haha
Reactions: PhatGit and mrew42
Zorgwekkend om alles over verkeersassistentie te lezen. Mijn auto zou volgende week gebouwd moeten worden, wat is de kans dat ze dit hebben opgelost?
Nou, ik neem aan dat ze de nieuwe auto's zouden bouwen met het vernieuwde stuur - ik heb de mijne gisteren officieel teruggegeven en ik kan niet zeggen dat ik het mis.

Ik moest klagen bij de dealer en ze communiceerden met VW om mijn geld terug te krijgen voor de extra's die ik voor het voertuig had betaald. Maar uiteindelijk stemden ze toe, maar ik moest een verklaring ondertekenen waarin stond dat ze geen aansprakelijkheid erkenden en dat het een volledige en definitieve schikking was.

Ik heb niets anders dan slechte klantenservice van de dealer ontvangen, dus ik ga er de komende tijd niet meer terug.

Je hoeft het voertuig uiteraard niet te kopen als je dat niet wilt.

Het is een bekend probleem, ze doen alsof het niet zo is, ik heb een online chat gehad met de dealer die beweerde niets van de fout te weten, maar toen ik vroeg wat de TPI-kennisgeving was waarvan ik een notitie op dit forum zag; hij gaf toen toe: 'we hebben er een paar die zijn teruggekomen om te worden gerectificeerd'. IMHO is het veel geld om uit te geven aan een auto die naar mijn mening (en een paar anderen hier die hem ook hebben teruggegeven) niet aan de VW-standaard voldeed.

Mooie auto, maar voor mij persoonlijk functionaliteit en betrouwbaarheid boven merk en uiterlijk. Ik heb er zelfs een proefrit mee gemaakt voordat ik in mei 2021 bestelde. Ik heb gisteren mijn nieuwe Ford Kuga opgehaald en als standaard op de ST line X krijg je veel meer voor veel minder. Ik had een Kuga voor de Tiguan. Ik denk dat het persoonlijke voorkeur is en wat je gewend bent, van welke auto stap je over?

Helaas is dit probleem terug en gebeurt het elke keer als ik met de auto rijd. Vorig jaar heb ik de camera en het stuur laten vervangen en er werd mij verteld dat dit het probleem zou oplossen.
Het is over twee weken bij VW geboekt en als ze het niet repareren, doe ik het weg. Schandalig dat ze geen permanente oplossing hebben gevonden voor zo'n groot probleem in de hele VW-groep.

Helaas is dit probleem bij mij terug en gebeurt het elke keer als ik met de auto rijd. Ik heb vorig jaar de camera en het stuur laten vervangen en er werd mij verteld dat dit het probleem zou oplossen.
Hij is over twee weken bij VW geboekt en als ze het niet repareren, doe ik hem weg. Schandalig dat ze geen permanente oplossing hebben gevonden voor zo'n groot probleem in de hele VW-groep.
Dat zou je denken, ik ben blij dat ik de mijne na 3 weken met mijn nieuwe auto kwijt ben en geen enkele ping!
Ik neem aan dat ze het geheim houden omdat het aantal mensen dat recht zou hebben op een terugbetaling onder de Consumer Rights Act 2015, ik moest een overeenkomst tekenen voor mijn geld terug om te verklaren dat er geen verdere actie zou worden ondernomen en ze gaven geen verantwoordelijkheid toe, waar ik me eerlijk gezegd niet druk om maak, ik wilde gewoon mijn geld terug. Maar het maakte me gek en ik heb angst, depressie en een paniekstoornis en heb ze verteld dat ik schadevergoeding zou eisen als ik mijn terugbetaling niet zou krijgen.

Ik ben bang dat dit het laatste was voor mij dat me ertoe heeft aangezet om geen nieuwe Tiguan te bestellen en in plaats daarvan een nieuwe BMW X1 te bestellen. Mijn bestelling heeft geen echt verschil in de aanbevolen verkoopprijs met die van een vergelijkbare (of in ieder geval zo dicht mogelijk benaderde) R-Line. Natuurlijk vermoed ik dat kortingen op VW beter zijn dan op BMW, net als de servicekosten etc. Ik heb geen illusie dat het rijden in een BMW waarschijnlijk duurder zal zijn dan de Tig, maar ik wilde een nieuwe auto, de facelift Tig en de verwachte Mk3 doen het niet voor mij, en dus was een verandering noodzakelijk. Onder de indruk van de interieurkwaliteit van BMW - ik hoop alleen dat ze niet alle technische problemen hebben die VW heeft. Ik verwacht de auto niet voor september, dus ik zal hier nog wel even rondhangen.

Welnu, ik neem aan dat ze de nieuwe auto's zouden bouwen met het vernieuwde stuur - ik heb de mijne gisteren officieel teruggegeven en ik kan niet zeggen dat ik het mis.

Ik moest klagen bij de dealer en ze communiceerden met VW om mijn geld terug te krijgen voor de extra's die ik voor het voertuig had betaald. Maar uiteindelijk stemden ze toe, maar ik moest een verklaring ondertekenen waarin stond dat ze geen aansprakelijkheid erkenden en dat het een volledige en definitieve afwikkeling was.

Ik heb niets anders dan slechte klantenservice van de dealer gekregen, dus ik ga de komende tijd niet terug.

Je hoeft het voertuig uiteraard niet te kopen als je dat niet wilt.

Het is een bekend probleem, ze doen alsof het niet zo is, ik heb een online chat gehad met de dealer die beweerde dat ze niets wisten van het probleem, maar toen ik vroeg wat de TPI-kennisgeving was waarvan ik een notitie op dit forum zag; hij gaf toen toe: 'We hebben er een paar die zijn teruggekomen om te worden gerectificeerd'. IMHO is het veel geld om uit te geven aan een auto die naar mijn mening (en een paar anderen hier die hem ook hebben teruggegeven) niet aan de VW-standaard voldeed.

Mooie auto, maar voor mij persoonlijk functionaliteit en betrouwbaarheid boven merk en uiterlijk. Ik heb er zelfs een proefrit mee gemaakt voordat ik hem in mei 2021 bestelde. Ik heb gisteren mijn nieuwe Ford Kuga opgehaald en als standaard op de ST line X krijg je veel meer voor veel minder. Ik had een Kuga voor de Tiguan. Ik denk dat het persoonlijke voorkeur is en wat je gewend bent, van welke auto stap je over?
Hoi, een beetje zorgwekkend dat dit nog steeds aan de gang is. Ik hoop de Tiguan minstens 10 jaar te houden.
Mijn huidige auto is een Seat Leon FR op een 66-plaat, gloednieuw gekocht. Hij is tot nu toe foutloos geweest, afkloppen. Ik zal deze auto aan mijn zoon geven.

Hoi, een beetje zorgwekkend dat dit nog steeds gaande is. Ik hoop de Tiguan minstens 10 jaar te houden.
Mijn huidige auto is een Seat Leon FR op een 66-plaat, gloednieuw gekocht. Hij is tot nu toe foutloos geweest, afkloppen. Ik zal deze auto aan mijn zoon geven.
Het was eerlijk gezegd de grootste fout die ik heb gemaakt, zo'n stressvolle 15 maanden met een auto met non-stop problemen.

Dealers zullen je niet vertellen dat het probleem een probleem is, vanwege de gevolgen ervan.

Blij dat ik er vanaf ben, ik zou persoonlijk andere opties overwegen.

Even ter verduidelijking, hoe jammer ook, het gebeurt niet bij de meeste voertuigen.

Even ter zake, hoe jammer ook, het gebeurt niet bij de meerderheid van de voertuigen.
Er is een grote online aanwezigheid, maar ook niet beperkt tot VW; Skoda en SEAT hebben ook problemen. Daarom heb ik afgezien van voertuigen van die fabrikanten als vervanging voor een Tig, wat jammer is, want afgezien van dat probleem was het een mooie auto.

Gewoon iets waar velen van ons die het hebben meegemaakt niet mee om kunnen gaan; aangezien er nog geen effectieve oplossing is. Ik ken nog 3 andere mensen in mijn omgeving met hetzelfde probleem. En het is jammer omdat het een negatieve impact heeft op het merk VW. Omdat ik en anderen tegen een VW-vervanging hebben besloten.

Lost een nieuw stuurwiel dit voor de meeste mensen op? Heb een recente Arteon (lijkt hetzelfde stuurwiel en infotainment te gebruiken als de Tuguans) en de waarschuwing gaat herhaaldelijk af, voornamelijk bij het manoeuvreren.

Lost een nieuw stuurwiel dit probleem voor de meeste mensen op? Heb een recente Arteon (lijkt hetzelfde stuurwiel en infotainment te gebruiken als de Tuguans) en de waarschuwing gaat herhaaldelijk af, voornamelijk bij het manoeuvreren.
Volgens Tripleh (zie bericht #10 van deze thread) is het stuurwiel vervangen en keerde de fout drie maanden later terug. Een nieuw stuurwiel is dus mogelijk geen permanente oplossing - in ieder geval niet voor iedereen.

Er is een grote online aanwezigheid, maar ook niet beperkt tot VW; Skoda en SEAT hebben ook problemen. Daarom heb ik afgezien van voertuigen van die fabrikanten als vervanging voor een Tig, wat jammer is, want afgezien van dat probleem was het een mooie auto.

Gewoon iets waar velen van ons die het hebben ervaren niet mee om kunnen gaan; aangezien er nog geen effectieve oplossing is. Ik ken nog 3 andere mensen in mijn omgeving met hetzelfde probleem. En het is jammer omdat het een negatieve impact heeft op het merk VW. Omdat ik en anderen tegen een VW-vervanging hebben besloten.
Ik ben het hier mee eens, mijn vrouw heeft een Tiguan R met bijna elke optionele extra en ik vind het belachelijk dat VW zoveel geld vraagt voor deze dingen, zodat ze niet goed werken en ik heb medelijden met iedereen die geen enorme korting krijgt bij het bestellen van een.

Een vervangende auto werd besteld na 9 maanden (niet een VW of een zusterbedrijf) nadat we hem nieuw hadden en ik zal hem zeker niet missen.

Zal over 12 maanden (volgende maand) een onderhoudsbeurt moeten krijgen, die ik zal laten uitvoeren en het Traffic Assist-probleem zal melden, zodat het probleem wordt opgelost wanneer de auto wordt verkocht of tenminste het nieuwe wiel in bestelling is voor de potentiële dealer die hem koopt (niet dat het ze iets kan schelen).

Het ergste is dat ik mijn vrouw heb aanbevolen om van BMW over te stappen en de Tig R te proberen, die er goed uitzag in de reviews, had echt mijn mond moeten houden.

Volgens Tripleh (zie bericht #10 van deze thread) is het stuur vervangen en kwam de fout drie maanden later terug. Een nieuw stuur is dus misschien geen permanente oplossing - in ieder geval niet voor iedereen.
De mijne gaat volgende week dinsdag terug

Nadat de waarschuwing voor verkeersassistentie een week lang regelmatig verscheen, heb ik de auto bij de lokale VW-dealer aangemeld. De auto is bijna 10 maanden oud en heeft minder dan 3.000 mijl op de teller.
Er werden diagnoses uitgevoerd en een software-update en heraanpassing uitgevoerd om te zien of de fout was opgelost. De foutmelding verscheen opnieuw, dus gisteren was de auto er weer, codes gecontroleerd en het resultaat was dat er een nieuw stuurwiel is besteld, de vervangingstijd is onbekend. De serviceagent was open en verontschuldigde zich dat ze eerst de softwarekant moesten proberen voordat ze konden vervangen en "ja", ze hebben er een paar in backorder uit het hele assortiment.

Ik zou willen voorstellen dat als een eigenaar de fout regelmatig ziet verschijnen, hij dit met een dealer bespreekt om ervoor te zorgen dat de juiste garantie van toepassing is.

Ik hoop dat de ping de rijervaring niet overneemt.

Mijn 2021, 2L tdi 4motion begon ongeveer 4 maanden geleden met travel assist niet beschikbaar. Na diagnose bij de lokale VW-dealer JCT600 Sheffield, vertellen ze me dat ik een nieuw stuur nodig heb. Het is al 2 maanden besteld, ze hebben nog steeds geen leverdatum, dus de saga gaat verder. Erg teleurstellend. Milton Keynes toont geen interesse om het op te lossen, want elke keer als ik ze bel, word ik doorverbonden met de backorder-afdeling, dan staat er in de boodschap: vanwege een technisch probleem, bel later terug. Het lijkt erop dat ze niet eens de telefoonlijnen kunnen oplossen. :mad:

Had net mijn 2021 Tiguan Elegance voor een diagnostische controle voor het probleem "Travel Assist niet beschikbaar". Ze bevestigden dat er een probleem is met de stuurwielbedieningseenheid en dat er een nieuwe bedieningseenheid is besteld om het stuurwiel te repareren. De servicemedewerker vermeldde dat vóór 17 maart het probleem "Travel Assist niet beschikbaar" werd opgelost door het hele stuurwiel te vervangen. Nu is de technische instructie gewijzigd en moet vervanging van de stuurwielbedieningseenheid het probleem oplossen. Hij vermeldde dat iedereen bij wie is vastgesteld dat hij een nieuw stuurwiel nodig heeft, wordt gevraagd terug te keren naar de serviceafdeling om opnieuw te worden beoordeeld voor een reparatie van de bedieningseenheid in plaats van een vervanging van het stuurwiel. Succes allemaal

• Like
  • Helpful
Reactions: NBA YB and mrew42
61 - 79 of 157 Posts