Volkswagen Tiguan MK2 Only Forum banner
41 - 60 of 189 Posts
Uit Zuid-Afrika, mijn 2018 Tiguan 2.0 Highline TSI gaf vorig weekend precies dezelfde foutmelding. In de noodloopmodus zouden de versnellingen 1, 3, 5 en 7 niet inschakelen. Heeft ongeveer 79.000 km (49.000 mijl) op de teller staan. De melding verdwijnt na het uitschakelen van de motor. Werd door de dealer geĂŻnformeerd dat het de mechatronica-eenheid is en uit Duitsland moet komen. Duurt 21 dagen om in Kaapstad aan te komen. Lijkt absoluut een fout te zijn met de mechatronica-eenheid van de Tiguan, die Volkswagen moet oplossen.

Lijkt absoluut een fout te zijn met de mechatronica-eenheid van de Tiguan, die Volkswagen moet oplossen.
Serieus? OK, laten we zeggen dat de storingen in de tientallen, misschien honderden wereldwijd liggen (gebaseerd op misschien een dozijn rapporten die ik de afgelopen jaren op verschillende forums heb gezien), realiseer je je dat de DSG-versnellingsbakken wereldwijd in honderdduizenden, zo niet miljoenen worden verkocht? Elke component kan falen, daarom heb je garantie en MTBF wordt voor alle componenten vermeld. Het is jammer voor de mensen die een storing hebben, maar wereldwijd is het niet zo'n groot probleem.

Ik heb een probleem met mijn Tiguan 2017 2.0, 7-traps dsg auto - 45300 mijl op de teller.

Na ongeveer 35 minuten rijden komt de noodversnellingsbakmodus (je kunt doorrijden) en gaat in de noodloop. Ik zet dan de motor uit en het gaat terug naar normaal voor 20 minuten, dan komt de melding terug.

Als ik de auto 's nachts laat staan, rijdt hij prima alsof er niets aan de hand is, tot hij is opgewarmd, ongeveer 30 minuten rijden, dan weer in de noodmodus, alleen versnellingen 2, 4 en 6.

Mijn vriend heeft hem aangesloten op zijn eenvoudige codelezer en fout P0805, circuit van de koppelingspositiesensor, kwam naar voren.

Iemand ideeën wat dit zou kunnen zijn of iemand soortgelijke problemen tegengekomen?

Ik heb gelezen over mechatronica-box-fouten, maar zeker niet in 2017 en slechts 45300 op de teller, en natuurlijk buiten de garantie.

Proost
Ik heb een 17-platen Tiguan met 56.000 mijl en heb er in 6 maanden 5 keer mee naar de garage geweest. Uiteindelijk ging hij naar een echte vw-garage om op hun machine te gaan en werd hij gediagnosticeerd als de mechatronica. Dit is vorige week vervangen, maar nu komt er water binnen van onder het dashboardkastje. Heb de auto pas sinds mei 2022. Ik ben dol op de auto, maar ik ben niet dol op de problemen.

Ik heb precies hetzelfde probleem, de autodealer bood aan om de unit te vervangen voor een totaalprijs van $3600, wat onacceptabel is. Ik zal VW naar de Geschillencommissie brengen als ze me geen bevredigend antwoord kunnen geven. Mijn auto heeft ook minder dan 50 km. Het zou dit soort probleem niet moeten hebben, ik heb al een jaarlijkse servicekosten van enkele duizenden betaald sinds ik hem in 2017 kocht.

Hallo, mijn 2017 Tiguan 2.0 Tdi SEL, DSG 55.000 mijl, heeft net hetzelfde probleem gehad. Na ongeveer 30 minuten rijden, knipperde de waarschuwing 'Versnellingsbak noodmodus' op het dashboard en waren alleen versnellingen 2, 4 en 6 beschikbaar. Zoals anderen al hebben gezegd, stoppen en laten afkoelen, hoe langer hoe beter, zou het resetten en weer in alle versnellingen rijden totdat het de volledige bedrijfstemperatuur bereikte en dan weer in de versnellingsbakveiligheidsmodus gaan! Uit angst voor het ergste en om geld te besparen, bracht ik hem naar een onafhankelijke garage die hem op hun diagnosetester aansloot (betaalde ÂŁ60), maar ze konden niets specifieks vinden, maar vermoedden dat het te wijten was aan een lage accuspanning (zoals anderen op dit forum is verteld). Ze laadden de accu op en resetten alle codes en het leek een paar weken goed te gaan, maar ik maakte niet veel ritten van meer dan 30 minuten, dus alles leek een tijdje in orde.
Toen het weer begon te gebeuren, boekte ik hem voor een diagnosecontrole bij mijn lokale VW-dealer (voor een bedrag van ÂŁ120 - Eek). Ze bevestigden dat het een defecte sensor was (P173500 - koppelingspositiesensor in de mechatronische eenheid) en de eenheid moest worden vervangen, en met angst voor een vreselijke rekening, citeerden ze net onder de ÂŁ1500 om het werk uit te voeren - met een garantie van 2 jaar.
Ik nam contact op met VW UK om te zien of ze op de hoogte waren van een probleem met dit probleem, aangezien het erop lijkt dat VW in Australië een aantal auto's met deze mechatronische eenheid heeft teruggeroepen, maar natuurlijk ontkenden ze alle bekende problemen!!!
Omdat mijn auto geen garantie meer had, moest ik dit uit eigen zak betalen - Het werk is nu voltooid en alles lijkt in orde te zijn. Ik moet toegeven dat ik tevreden ben met de service die ik heb ontvangen van mijn lokale VW-dealer (Lincoln).
Hoewel ik niet denk dat dit zou moeten gebeuren bij een auto met een lage kilometerstand die relatief nieuw is en door een zogenaamde premiumfabrikant is geproduceerd!!

Even om er nog een te loggen met hetzelfde probleem, ik heb mijn Tiguan na 3 weken terug.

2017 Tiguan 2.0 Tdi SEL, DSG 53.000 mijl - kreeg de foutmelding voor het eerst 2 maanden geleden. Hetzelfde als iedereen, prima op korte ritten, als je eenmaal over de 30 minuten gaat, komt de foutmelding. Ik had alleen versnellingen 2, 4 en 6 en gelukkig nog steeds achteruit toen het gebeurde.

De auto ging naar binnen en diagnosticeerde een mechatronica-eenheid probleem dat vervangen moest worden en blijkbaar wordt er een voor uw auto gemaakt, vandaar dat het 3 weken duurt voordat het onderdeel binnenkomt.

Gelukkig had ik in januari een verlengde garantie afgesloten, dus het viel hieronder en het werk werd voltooid zonder problemen.

Zoals anderen al hebben gezegd, is het echt frustrerend dat het misgaat en wat een relatief lage kilometerstand is.

Het enige andere probleem dat ik ermee heb gehad, is de saga van de lekkende afvoerbuizen van het schuifdak.

Even ter aanvulling: dit probleem is me zojuist voor de tweede keer overkomen. Ik heb mijn Skoda Kodiaq uit 2019 met 7-traps DSG-versnellingsbak sinds oktober 2022. De eerste keer dat het gebeurde, was ik 250 mijl van huis, de auto werd naar mijn lokale hoofddealer gebracht en na 3 weken proberen de fout te reproduceren, gaven ze het op en beweerden dat een softwarefix alles was wat nodig was. 3 maanden later, dit keer 300 mijl van huis en het is weer gebeurd. Helaas heeft de bergingsman de fout gewist en hoewel ik in staat was om zonder terugkeer naar huis te rijden, heb ik hem nu bij dezelfde dealer achtergelaten om het op te lossen en heb ik erop aangedrongen dat ze de unit vervangen onder de goedgekeurde gebruikte garantie. Ze hebben gezegd dat als ze geen actieve fout kunnen zien, Skoda UK de garantiereparatie niet zal autoriseren!

Ik schreef in februari over dit probleem. Pas toen we de fout forceerden en de VW-dealer de code onmiddellijk kon laten uitlezen, werd bevestigd dat de mechatronische eenheid defect was.

In Australië hebben we bescherming via de Australian Consumer Law, die grote defecten dekt voor items waarvan wordt verwacht dat ze gedurende een periode van tien jaar "geschikt voor het doel" zijn. Dus hoewel onze garantieperiode voor onze 2017 Tiguan was verlopen, maakten we de dealer duidelijk dat we onze rechten kenden en dat de dealer VW aansprak voor een vervangend onderdeel en wij de dealer aanspraken voor de dekking van de arbeidskosten om het onderdeel te monteren.

Gelukkig was er geen discussie en werd het onderdeel vorige maand kosteloos voor ons vervangen.

We moeten nog een lange rit maken om de nieuwe eenheid te testen, en zijn van plan dat over ongeveer vier weken te doen.
Hoi mwhy Aussie

In welke staat woon je? Ik zit in VIC en heb een 2018 Tiguan Allspace. Gisteren op weg naar huis had ik hetzelfde probleem, versnellingsbak in noodmodus, overslaan van versnellingen en geen achteruitversnelling. Benieuwd hoe je het met de dealer hebt aangepakt en wat je kosten waren voor de arbeid om het onderdeel te monteren?

Bedankt voor je hulp!

Mijn Tiguan uit 2017 heeft hetzelfde probleem gehad op de reis van huis: de versnellingsbak schakelt in de noodmodus met alleen de 2e, 4e en 6e versnelling. De 1e, 3e, 5e en 7e kant van de bak lijkt het meest voorkomende probleem te zijn, afgaande op de berichten hier. Mijn auto heeft pas 19.000 mijl gereden en toen het gebeurde, ergerde het me. De auto staat nu al twee weken bij mijn lokale Volkswagen-dealer in afwachting van reparatie. Ik heb de all-in-one garantie afgesloten toen deze uit de fabrieksgarantie kwam, maar om de een of andere reden probeert Volkswagen zich onder de reparatie van de auto uit te wurmen, hoewel ik nog steeds de maandelijkse premie betaal. De garage heeft gezegd dat het de mechatronische unit is en dat het me ÂŁ1426 gaat kosten om te repareren als ik de auto terug wil.

We hebben hetzelfde probleem met onze 2018 Tiguan. We wonen in Sydney, Australië, en gaan over een week naar de VW-dealer en zijn blij dit forum te hebben gelezen om mijn rechten te kennen. Misschien een strijd voor de boeg. Collectieve actie klinkt mogelijk!

Hallo!! Ook uit Australië, dit is net gebeurd met mijn 2018 Tiguan Allspace, gisteren naar VW gebracht en ze hebben de foutmelding gewist en mechatronica gezegd? (Indien correct gespeld) gelukkig onder garantie (besteld onderdeel zei dat het 4-6 weken zou duren om uit Duitsland te komen) maar zei dat het prima was om mee te rijden en 'zou het niet opnieuw moeten doen' nou vandaag... Ik ben vandaag 100 km van huis gestrand en moest hem naar huis laten slepen!! Hoe gaat het met jou?? Enige update?? Ik waardeer uw reactie enorm!!
U kunt de transmissiecomputer resetten door de auto uit te zetten. Zet hem dan aan, maar niet starten. Houd het gaspedaal 30 seconden ingedrukt. Zet dan uw voet op de rem en start de motor. Dit wist de noodloopmodus en de foutcode en stelt u in staat om normaal te rijden. Het motorstoringslampje kan gaan branden. Ik had hetzelfde probleem. 35 minuten na aflevering van een dealer. Heb foto's gemaakt van het bericht op het dashboard en ook van de OBDii-lezer met code P0805.

Ik heb me verdiept in vervangingsopties. Er is een in het VK gevestigde reparateur die uw unit zal nemen en deze zal opknappen volgens hun specificaties, software updaten etc. voor BP350,00 plus vracht. Ze bieden een levenslange garantie omdat ze beweren dat VW ondermaatse elektra gebruikt in hun OEM-onderdelen voor deze unit.

Als u geĂŻnteresseerd bent en de downtime van verwijdering, reparatie en vervanging kunt hebben, hier is de link. Mogelijk kunt u ook meer lokale reparateurs vinden die hetzelfde werk zullen doen. Maar wees ervan bewust dat de unit een gecompliceerd elektrisch-hydraulisch systeem is met een computer er middenin.

Ik hoop vandaag te horen of de mijne een nieuwe unit nodig heeft... leuke tijden!

Dit is voor. onderdeelnummer DSG 7 DQ381 0GC927711G
0GC927711G / 0260550109 - Volkswagen ARTEON 2.0 TDI CR ECU (Transmissie)

Ik heb dit probleem nu al een paar weken. De eerste keer dat de versnellingsbak in de noodmodus kwam, kon ik versnelling 2, 4 en 6 gebruiken. De auto ging naar de dealer om gerepareerd te worden onder garantie (eerst probeerden ze te beweren dat het niet gedekt was, maar daarna krabbelden ze terug) en ze plaatsten een nieuw transmissiecontrolesysteem. Ik had de auto ongeveer een week terug voordat dezelfde fout optrad. Een dag later kwam de auto niet meer uit de 2e versnelling. Nu weer in de garage, geen schatting wanneer het gerepareerd zal zijn. De klantenservice was verschrikkelijk en het heeft me er echt van weerhouden om in de toekomst nog met VW zaken te doen.

Ik kom uit Melbourne, Australië, hetzelfde probleem met mijn Golf 7 2014, fout: Versnellingsbak. De driehoek met uitroepteken ging branden tijdens het rijden. Maar het lampje gaat na een paar seconden uit. Ik reed met D 1-7, geen probleem, R geen probleem. Hoe kan ik het probleem oplossen?

Ik kom een probleem tegen met mijn Tiguan 2017 2.0, 7-traps dsg auto - 45300 mijl op de teller. Na ongeveer 35 minuten rijden verschijnt de noodversnellingsbakmodus (je kunt doorrijden) en gaat in de noodloop. Ik zet dan de motor uit en het gaat terug naar normaal voor 20 minuten, dan komt de melding terug. Als ik de auto 's nachts laat staan, rijdt hij prima alsof er niets aan de hand is totdat hij is opgewarmd, ongeveer 30 minuten rijden, dan terug in de noodmodus, alleen versnellingen 2, 4 en 6. Mijn vriend heeft hem aangesloten op zijn eenvoudige codelezer en fout P0805 koppeling positie sensor circuit kwam naar boven. Iemand ideeën wat dit zou kunnen zijn of iemand soortgelijke problemen tegengekomen? Ik heb gelezen over mechatronica box failure maar zeker niet zijnde 2017 en slechts 45300 op de teller, en natuurlijk buiten garantie. Bedankt
Goede dag. Ik wil graag weten of dit probleem uiteindelijk is opgelost en wat er mis was met de auto?

Uit Zuid-Afrika, mijn 2018 Tiguan 2.0 Highline TSI gaf afgelopen weekend precies dezelfde fout. In de noodmodus zouden de versnellingen 1, 3, 5 en 7 niet inschakelen. Heeft ongeveer 79.000 km (49.000 mijl) erop zitten. Bericht verdwijnt na het uitschakelen van de motor. Werd door de dealer geĂŻnformeerd dat het de mechatronica-eenheid is en uit Duitsland moet komen. Duurt 21 dagen om in Kaapstad aan te komen. Lijkt absoluut een fout te zijn met de mechatronica-eenheid van de Tiguan, die Volkswagen moet oplossen.
Goedenavond.

Ik kom ook uit Zuid-Afrika en ik ervaar hetzelfde probleem. Is die van u gerepareerd en voor hoeveel?

Groeten

Hallo, ik heb een Tiguan uit 2021 met 18.000 mijl op de teller. Gisteren kreeg ik de melding ,versnellingsbak in noodmodus' en ik gebruik alleen 2, 4, 6. De dealer gebeld en de vroegste datum dat de auto terecht kan, is over 2 weken.

41 - 60 of 189 Posts