Volkswagen Tiguan MK2 Only Forum banner
61 - 80 of 189 Posts
Ik kom een probleem tegen met mijn Tiguan 2017 2.0, 7-traps dsg auto - 45300 mijl op de teller. Na ongeveer 35 minuten rijden verschijnt de noodversnellingsbakmodus (je kunt doorrijden) en gaat in de noodloop. Dan zet ik de motor uit en het is weer normaal voor 20 minuten, dan komt de melding terug. Als ik de auto een nacht laat staan, rijdt hij prima alsof er niets aan de hand is, tot hij is opgewarmd na ongeveer 30 minuten rijden, dan terug in de noodmodus, alleen versnellingen 2, 4 en 6. Mijn vriend heeft hem aangesloten op zijn eenvoudige codelezer en de fout P0805, circuit van de koppelingspositiesensor, kwam naar voren. Iemand ideeën wat dit zou kunnen zijn of iemand soortgelijke problemen tegengekomen? Ik heb gelezen over een mechatronicabox-fout, maar zeker niet van 2017 en slechts 45300 op de teller, en natuurlijk buiten de garantie. Proost
Wat was het probleem? Mijn auto deed vanochtend precies dit

Ik kom een probleem tegen met mijn Tiguan 2017 2.0, 7-traps dsg auto - 45300 mijl op de teller.

Na ongeveer 35 minuten rijden verschijnt de noodversnellingsbakmodus (je kunt doorrijden) en gaat in de noodloop. Ik zet dan de motor uit en het gaat terug naar normaal voor 20 minuten, dan komt de melding terug.

Als ik de auto 's nachts laat staan, rijdt hij prima alsof er niets mis is, totdat hij is opgewarmd na ongeveer 30 minuten rijden, dan terug in de noodmodus, alleen versnellingen 2, 4 en 6.

Mijn vriend heeft hem aangesloten op zijn eenvoudige codelezer en fout P0805, circuit van de koppelingspositiesensor, kwam naar voren.

Iemand ideeën wat dit zou kunnen zijn of iemand soortgelijke problemen tegengekomen?

Ik heb gelezen over een mechatronica-box-fout, maar zeker niet uit 2017 en slechts 45300 op de teller, en natuurlijk buiten de garantie.

Proost
Hoe heeft u dit probleem opgelost, alstublieft?

Ik heb een 2018 R-Line die ook 46.000 km heeft gereden, vorige week voor een servicebeurt gebracht en vandaag dezelfde versnellingsbakfout gehad. Ik ben dol op de auto, dus ik dacht erover om hem te ruilen voor een andere R-Line, maar als ik alle opmerkingen hierboven lees, denk ik dat ik met hen moet praten over de mechatronica. Als ze akkoord gaan om het te vervangen, dan is het goed. De auto heeft nog steeds garantie en dat maakt me nog meer in de war, want ik weet niet zeker of ik hem moet ruilen voor een andere en als ik dat doe, wat is dan de kans dat ik niet met hetzelfde probleem te maken krijg. Kan iemand bevestigen of het vervangen van de mechatronica, zoals hierboven door anderen vermeld, het probleem oplost? Bedankt

Moest mijn mechatronische eenheid ook laten vervangen bij 52.000 mijl. Ik ben dol op de auto, maar ga de volgende keer voor een ander merk [Kia?] met 7 jaar garantie. Jammer!

Tiguan 2018 75.000 mijl

Ik heb de afgelopen dagen elke thread gelezen die ik kon vinden, omdat ik dezelfde fout heb gehad, versnellingen 2,4,6 na 20 mijl rijden, korte ritten niet beĂŻnvloed etc...

de ÂŁÂŁÂŁÂŁs die het zou gaan kosten, deden me zweten, maar ik had geen andere keuze dan het naar de VW-dealer te brengen.

Na ÂŁ140!!! diagnose bevestigden ze dat het de mechatronische eenheid van de versnellingsbak was, maar 'gelukkig' is er een reparatiepakket voor ÂŁ1300, dus ik vermijd vervanging voor ÂŁ3000.

Mijn dealer heeft slechts 3 Tiguans met dit probleem gehad, dus ik vroeg of VW bereid was me te helpen. De man vroeg namens mij en belde terug met de mededeling dat VW 100% van de onderdelen en 30% van de arbeidskosten zou dekken. Dus ik zal ongeveer ÂŁ250 voor de arbeid betalen. Nou, hier ben ik blij mee!

Ik denk dat het bij dit soort storingen altijd de moeite waard is om te vragen of VW wil helpen, mijn dealer wist niets van deze korting totdat ik hem vroeg het namens mij te vragen. Uiteraard zal elke zaak iets anders zijn, maar ik hoop dat sommigen van jullie in de toekomst misschien wat ÂŁÂŁÂŁ kunnen besparen door de vraag te stellen

Opmerking. Voordat ik de dealer vroeg om VW te vragen, legde ik uit dat ik VW had gebruikt voor al mijn onderhoudsbeurten en de versnellingsbakolieverversing bij 40.000 mijl, dus ik had hun instructie voor het onderhoud van de motor gevolgd. Wat mijn zaak geholpen kan hebben?!

VW heeft eerder Black Friday-verkopen gedaan voor onderhoud, ik ga uitkijken naar het 'All-in pakket' met de garantie voor extra gemoedsrust.

Ik heb dezelfde foutmelding gekregen. Versnellingsbak in noodmodus, u kunt doorrijden. Ik ben in Australië en heb VW Castle Hill gebeld, ze zeiden dat het oké zou moeten zijn om door te rijden, omdat de melding nu duidelijk is. Gedachten? Ik probeer een afspraak te maken voor diagnose, maar de wachttijd is verschrikkelijk. Bijna een maand. Het ergste is dat we dagtochten hadden gepland vanwege de vakantieperiode.

Hallo. Dit probleem is een schande. Mijn man had deze auto en ik heb hem geërfd. Hij is prachtig, maar in het afgelopen jaar heb ik bijna £ 5.000 uitgegeven. Distributieriem, onderhoud, remmen, banden en mechatronica-eenheid. Nu, slechts 7 maanden later, knippert dezelfde melding wanneer ik de auto start. Hij is terug geweest in de garage en ze kunnen geen fout vinden en hebben de melding gewist voor £ 60, maar twee weken later weer dezelfde melding. Moet er vanaf. Nooit meer VW DSG. Hetzelfde gebeurde met de Golf van mijn kleinzoon en hij moest schulden maken om hem te laten repareren. VW zou hier de verantwoordelijkheid voor moeten nemen. Het zou een terugroepactie voor iedereen moeten zijn.

Als de garage de mechatronica-eenheid al heeft vervangen, dan zouden ze dit gratis moeten oplossen, want dat is alles wat er is, een standaard mechanische versnellingsbak en een elektromechanische controller, de mechatronica.

Het klinkt voor mij alsof ze de eerste keer geen goed werk hebben geleverd, maar het niet willen toegeven.

Let op, er zijn miljoenen DSG-rijders die geen probleem hebben, en duizenden met koppelomvormers en CV-transmissies die ook problemen hebben. Het spijt me zeer dat u een probleem heeft, maar het is niet endemisch, het is gewoon een willekeurige worp van de dobbelsteen dat u een probleem heeft gehad.

Als de garage de mechatronica-eenheid al heeft vervangen, dan zouden ze dit gratis moeten oplossen, want dat is alles wat er is, een standaard mechanische versnellingsbak en een elektromechanische controller, de mechatronica.

Het klinkt voor mij alsof ze de eerste keer geen goede klus hebben geklaard, maar het niet willen toegeven.

Opmerking: er zijn miljoenen DSG-rijders die geen probleem hebben, en duizenden met koppelomvormers en CV-transmissies die ook problemen hebben. Het spijt me zeer dat u een probleem heeft, maar het is niet endemisch, het is gewoon een willekeurige worp van de dobbelsteen dat u een probleem heeft gehad.
Bedankt voor je reactie. Ik heb vandaag de garage gebeld om het herhaalde bericht te melden en ze zeggen dat de selector (solenoĂŻde of zoiets) vervangen moet worden. Drie weken wachten op een onderdeel uit Duitsland en - raad eens - een rekening van meer dan ÂŁ1.000.
Maakte mijn dag.

We hebben hetzelfde probleem met onze Tiguan uit 2018. We wonen in Sydney, Australië, we gaan volgende week naar de VW-dealer en zijn blij dit forum te hebben gelezen om mijn rechten te kennen. Misschien wacht ons een strijd. Collectieve actie klinkt mogelijk!
Hoi DC, ik ben ook gevestigd in Sydney en heb precies hetzelfde probleem. Ik vroeg me af of je tips kon delen over hoe je het via een VW-dealer kunt oplossen. Onze auto heeft geen garantie meer en we zoeken naar een oplossing voor de lange termijn.

Hoi DC, ben ook gevestigd in Sydney en heb precies hetzelfde probleem. Ik vroeg me af of je tips zou kunnen delen over hoe je het via een VW-dealer kunt oplossen. Onze auto heeft geen garantie meer en we zoeken naar een lange termijn oplossing.
Controleer de accuspanning, het probleem met de versnellingsbak was een symptoom van een probleem met de accu. Ik had ook andere problemen die tegelijkertijd optraden, allemaal gerelateerd aan een lage spanning.

Controleer uw accuspanning, het probleem met de versnellingsbak was een symptoom van een probleem met de accu. Ik had ook andere problemen die tegelijkertijd optraden, allemaal gerelateerd aan een lage spanning.
Bedankt voor de suggestie, mijn accu was sinds september aan het begeven en de automatische start-stop was een tijdje geleden gestopt met werken, waarschijnlijk door een lage spanning. Ik heb nu de accu vervangen en alle codes gereset. Duimen dat dit het probleem was... er staat een lange rit voor de boeg, dus ik zal het over een week kunnen bevestigen

Bedankt voor de suggestie, mijn batterij was sinds september aan het einde en de auto start-stop was een tijdje geleden gestopt met werken, waarschijnlijk door lage spanning. Ik heb nu de batterij vervangen en alle codes gereset. Duimen dat dit het probleem was... heb een lange rit in het verschiet, dus ik zal over een week kunnen bevestigen
Bedankt voor de feedback, blij dat ik van dienst kon zijn als het werkt. Ik had ook problemen met de cruise control (ACC-fout), dat probleem lijkt te zijn opgelost met de nieuwe batterij.
Ik heb pas begin maart weer een lange rit, dus ik zou het op prijs stellen als je me laat weten hoe het je vergaat na je lange rit.

Dank voor de feedback, blij te kunnen helpen als het werkt.
Ik had ook problemen met de cruise control (ACC-fout), dat probleem lijkt verholpen te zijn met de nieuwe batterij.

Ik heb pas begin maart weer een lange rit, dus ik zou het fijn vinden als je me laat weten hoe het je vergaat na je lange rit.
Deelupdate: 2 uur 40 minuten rijden met 1 stop van 10 minuten na ongeveer 2 uur. Nog geen problemen. Duimen voor de terugreis.
Ook is mijn start/stop, die voorheen niet werkte, weer gaan werken sinds de batterij is vervangen, voorheen kreeg ik een 'hoog energieverbruik van het voertuig' als reden waarom de start/stop niet werkte.

61 - 80 of 189 Posts