Volkswagen Tiguan MK2 Only Forum banner
61 - 80 of 189 Posts
Natrafiam na problem z moim Tiguanem 2017 2.0, 7-biegowym automatem dsg - 45300 mil na liczniku. Po około 35 minutach jazdy pojawia się awaryjny tryb skrzyni biegów (można jechać dalej) i wchodzi w tryb awaryjny. Następnie wyłączam silnik i wraca do normy na 20 minut, po czym komunikat powraca. Jeśli zostawię samochód na noc, jeździ dobrze, jakby nic się nie działo, aż do rozgrzania po około 30 minutach jazdy, a następnie z powrotem w tryb awaryjny, tylko biegi 2, 4 i 6. Mój znajomy podłączył go do swojego podstawowego czytnika kodów i pojawił się błąd P0805 obwód czujnika położenia sprzęgła. Jakieś pomysły, co to może być lub czy ktoś spotkał się z podobnymi problemami? Czytałem o awarii skrzyni mechatronicznej, ale na pewno nie z 2017 roku i tylko 45300 na liczniku i oczywiście poza gwarancją. Pozdrawiam
Jaki był problem? Mój samochód zrobił dokładnie to samo dzisiaj rano
 
Napotykam problem z moim Tiguanem 2017 2.0, 7-biegowym automatem dsg - 45300 mil na liczniku.

Po około 35 minutach jazdy pojawia się awaryjny tryb skrzyni biegów (można jechać dalej) i przechodzi w tryb awaryjny. Następnie wyłączam silnik i wraca do normy na 20 minut, po czym komunikat powraca.

Jeśli zostawię samochód na noc, jeździ dobrze, jakby nic się nie działo, dopóki się nie rozgrzeje, po około 30 minutach jazdy, a następnie z powrotem w tryb awaryjny, tylko biegi 2, 4 i 6.

Mój znajomy podłączył go do swojego podstawowego czytnika kodów i pojawił się błąd P0805, obwód czujnika położenia sprzęgła.

Jakieś pomysły, co to może być lub czy ktoś spotkał się z podobnymi problemami?

Czytałem o awarii skrzynki mechatronicznej, ale na pewno nie z 2017 roku i tylko 45300 na liczniku i oczywiście po gwarancji.

Pozdrawiam
Jak naprawiłeś ten problem, proszę?
 
Mam R-Line z 2018 roku, który również przejechał 46 tys. km, oddałem go do serwisu w zeszłym tygodniu i dzisiaj miałem ten sam błąd skrzyni biegów. Uwielbiam ten samochód, więc myślałem o zamianie na inny R-Line, ale czytając wszystkie powyższe komentarze, myślę, że będę musiał porozmawiać z nimi o mechatronice. Jeśli zgodzą się na wymianę, to super. Samochód jest nadal na gwarancji i to jeszcze bardziej mnie dezorientuje, ponieważ nie jestem pewien, czy wymienić go na inny, a jeśli to zrobię, jakie jest prawdopodobieństwo, że nie napotkam tego samego problemu. Czy ktoś może potwierdzić, czy wymiana mechatroniki, jak wspomniano powyżej, rozwiązuje problem? Dzięki
 
Musiałem wymienić moduł mechatroniczny również przy przebiegu 52 tys. mil. Uwielbiam ten samochód, ale następnym razem wybiorę inną markę [Kia?] z 7-letnią gwarancją. Szkoda!
 
Tiguan 2018 75 000 mil

Czytałem każdy wątek, jaki udało mi się znaleźć w ciągu ostatnich kilku dni, ponieważ miałem ten sam błąd, biegi 2,4,6 po przejechaniu 20 mil, krótkie podróże nie dotyczyły itp...

££££s, które miały kosztować, sprawiały, że się pociłem, ale nie miałem innego wyjścia, jak tylko zabrać go do dealera VW.

Po £140!!! diagnostyce potwierdzili, że to jednostka mechatroniczna skrzyni biegów, ale 'na szczęście' jest pakiet naprawczy za £1300, więc unikam wymiany za £3000.

Mój dealer miał tylko 3 Tiguanów z tym problemem, więc zapytałem, czy VW byłby skłonny mi pomóc. Facet zapytał w moim imieniu i oddzwonił, mówiąc, że VW pokryje 100% kosztów części i 30% kosztów robocizny. Więc będę musiał zapłacić około £250 za robociznę. No, to uważam się za szczęściarza!

Myślę, że w przypadku tego rodzaju awarii zawsze warto zapytać, czy VW pomoże, mój dealer nie wiedział o tej zniżce, dopóki nie poprosiłem go, żeby zapytał w moim imieniu. Oczywiście każdy przypadek będzie nieco inny, ale mam nadzieję, że niektórzy z was w przyszłości będą mogli zaoszczędzić trochę £££, zadając to pytanie

Uwaga. Zanim poprosiłem dealera, żeby zapytał VW, wyjaśniłem, że korzystałem z VW przy wszystkich moich przeglądach i wymianie oleju w skrzyni biegów przy 40 000 milach, więc postępowałem zgodnie z ich instrukcjami dotyczącymi dbania o silnik. Co mogło pomóc w mojej sprawie?!

VW wcześniej robił wyprzedaże z okazji czarnego piątku na serwis, zamierzam poszukać 'pakietu All-in' z gwarancją dla dodatkowego spokoju.
 
Mam ten sam komunikat o błędzie. Skrzynia biegów w trybie awaryjnym, można jechać dalej. Jestem w Australii i zadzwoniłem do VW Castle Hill, powiedzieli, że powinno być w porządku, aby jechać dalej, ponieważ wiadomość jest teraz jasna. Myśli? Próbuję umówić się na diagnostykę, ale czas oczekiwania jest straszny. Prawie miesiąc. Najgorsze jest to, że mieliśmy zaplanowane jednodniowe wycieczki z powodu sezonu wakacyjnego.
 
Cześć. Ten problem to wstyd. Mój mąż miał ten samochód, a ja go odziedziczyłam. Jest piękny, ale w zeszłym roku wydałam prawie 5 tys. funtów. Pasek rozrządu, serwis, hamulce, opony i zespół mechatroniczny. Teraz, zaledwie 7 miesięcy później, ten sam komunikat miga, gdy uruchamiam samochód. Wrócił do warsztatu i nie mogli znaleźć usterki i usunęli komunikat za 60 funtów, ale dwa tygodnie później znowu ten sam komunikat. Trzeba się pozbyć. Nigdy więcej VW DSG. To samo przydarzyło się Golfowi wnuka i musiał zaciągnąć dług, żeby go naprawić. VW powinien wziąć na siebie odpowiedzialność za to. Powinno być to wezwanie do serwisu dla wszystkich.
 
Jeśli warsztat już wymienił mechatronikę, to powinien to naprawić za darmo, ponieważ to wszystko, co jest, standardowa mechaniczna skrzynia biegów i elektromechaniczny sterownik, czyli mechatronika.

Brzmi to dla mnie tak, jakby za pierwszym razem nie wykonali porządnej roboty, ale nie chcą się do tego przyznać.

Zauważ, że miliony kierowców DSG nie mają problemu, a tysiące z konwerterami momentu obrotowego i przekładniami CV również mają problemy. Bardzo mi przykro, że masz problem, ale nie jest on endemiczny, to tylko losowy rzut kostką, że masz problem.
 
Jeśli warsztat już wymienił mechatronikę, to powinni to naprawić za darmo, ponieważ to wszystko, co jest, standardowa mechaniczna skrzynia biegów i elektromechaniczny kontroler, mechatronika.

Brzmi to dla mnie tak, jakby za pierwszym razem nie wykonali porządnej roboty, ale nie chcą się do tego przyznać.

Uwaga, miliony kierowców DSG nie mają problemu, a tysiące z konwerterami momentu obrotowego i przekładniami CV również mają problemy. Bardzo mi przykro, że masz problem, ale nie jest to endemiczne, to tylko losowy rzut kostką, że miałeś problem.
Dziękuję za komentarz. Zadzwoniłem dziś do warsztatu, aby zgłosić powtarzający się komunikat i mówią, że trzeba wymienić selektor (elektrozawór lub coś w tym rodzaju). Trzy tygodnie oczekiwania na część z Niemiec i - zgadnijcie - rachunek na ponad 1000 funtów.
Udało mi się poprawić dzień.
 
Mamy ten sam problem z naszym Tiguanem z 2018 roku. Mieszkamy w Sydney w Australii, w przyszłym tygodniu idziemy do dealera VW i cieszymy się, że przeczytaliśmy to forum, aby poznać moje prawa. Może czeka nas bitwa. Pozew zbiorowy brzmi prawdopodobnie!
Cześć DC, również mieszkam w Sydney i mam dokładnie ten sam problem. Zastanawiałem się, czy możesz podzielić się jakimiś wskazówkami, jak rozwiązać ten problem za pośrednictwem dealera VW. Nasz samochód nie jest już objęty gwarancją i szukamy długoterminowego rozwiązania.
 
Cześć DC, również mieszkam w Sydney i mam dokładnie ten sam problem. Zastanawiałem się, czy mógłbyś podzielić się wskazówkami, jak rozwiązać ten problem za pośrednictwem dealera VW. Nasz samochód nie jest już objęty gwarancją i szukamy długoterminowego rozwiązania.
Sprawdź napięcie akumulatora, problem ze skrzynią biegów był objawem problemu z akumulatorem. Miałem również inne problemy, które pojawiły się w tym samym czasie, wszystkie związane z niskim napięciem.
 
Sprawdź napięcie akumulatora, problem ze skrzynią biegów był objawem problemu z akumulatorem. Miałem również inne problemy, które pojawiły się w tym samym czasie, wszystkie związane z niskim napięciem.
Dzięki za sugestię, mój akumulator był na wyczerpaniu od września, a funkcja automatycznego start-stop przestała działać jakiś czas temu, prawdopodobnie z powodu niskiego napięcia. Wymieniłem już akumulator i zresetowałem wszystkie kody. Trzymam kciuki, że to był problem... czeka mnie długa podróż, więc będę mógł to potwierdzić za tydzień
 
Dzięki za sugestię, moja bateria była na wyczerpaniu od września, a funkcja auto start stop przestała działać jakiś czas temu, prawdopodobnie z powodu niskiego napięcia. Wymieniłem teraz akumulator i zresetowałem wszystkie kody. Trzymam kciuki, że to był problem... czeka mnie długa jazda, więc będę mógł potwierdzić za tydzień
Dzięki za informację zwrotną, cieszę się, że mogę pomóc, jeśli to zadziała. Miałem również problemy z tempomatem (błąd ACC), który wydaje się być naprawiony po wymianie akumulatora.
Nie mam długiej trasy do początku marca, więc byłbym wdzięczny, gdybyś dał mi znać, jak ci poszło po długiej trasie.
 
Dzięki za informację zwrotną, cieszę się, że mogę pomóc, jeśli to działa.
Miałem również problemy z tempomatem (błąd ACC), który wydaje się być naprawiony po wymianie akumulatora.

Nie mam długiej trasy do początku marca, więc byłbym wdzięczny, gdybyś dał mi znać, jak Ci poszło po długiej trasie.
Częściowa aktualizacja: 2 godziny 40 minut jazdy z 1 10-minutowym postojem po około 2 godzinach. Jak dotąd żadnych problemów. Trzymam kciuki za drogę powrotną.
Ponadto mój start/stop, który wcześniej nie działał, zaczął działać po wymianie akumulatora, wcześniej dostawałem komunikat „wysokie zużycie energii pojazdu” jako powód, dla którego start/stop nie działał.
 
61 - 80 of 189 Posts