Volkswagen Tiguan MK2 Only Forum banner
81 - 100 of 189 Posts
Częściowa aktualizacja: 2 godziny 40 minut jazdy z 1 10-minutowym postojem po około 2 godzinach. Jak dotąd żadnych problemów. Trzymam kciuki za drogę powrotną.
A takżę, mój start/stop, który wcześniej nie działał, zaczął działać po wymianie akumulatora, wcześniej dostawałem komunikat "wysokie zużycie energii przez pojazd" jako powód, dla którego start/stop nie działał.
Trzymam kciuki, żeby to było to.
Właśnie sobie przypomniałem, że przy 3 okazjach, kiedy moja skrzynia biegów szwankowała, było ciemno i światła były włączone, pobierając więcej energii.
 
Trzymam kciuki, żeby to było to.
Właśnie sobie przypomniałem, że przy 3 okazjach, kiedy moja skrzynia biegów szwankowała, było ciemno i światła były włączone, pobierając więcej mocy.
Podróż powrotna zakończona 2 h 40 min, w dzień, ale z włączonym radiem, klimatyzacją i tempomatem. Jak dotąd żadnych problemów.
 
Podróż powrotna zakończona 2 h 40 min, w ciągu dnia, ale z włączonym radiem, klimatyzacją i tempomatem. Jak dotąd żadnych problemów.
Dzięki za poinformowanie mnie.
To dobra wiadomość, jeśli wcześniej powiedziałeś, że błąd skrzyni biegów pojawiłby się po 30 minutach.(y)
Za kilka tygodni wybieram się w 3-godzinną podróż na Heathrow, więc to będzie mój test.
 
Miałem ten sam problem w moim VW Golf Gtd z 2018 roku. Absolutny koszmar. Miałem jednak inny kod błędu, p17350 .. czujnik położenia sprzęgła 1. Problem zaczął się około 2 godzin po tym, jak kupiłem samochód, samochód przechodził w tryb awaryjny i zatrzymywał się tylko na biegach 2, 4 i 6. Ponieważ właśnie kupiłem samochód od renomowanego dealera, nie myślałem o tym wiele i włączałem i wyłączałem samochód, aż znów zaczął działać. Po kilku milach ten sam problem… zadzwoniłem do dealera, zabrali go do naprawy. Poszedłem tydzień później, żeby go odebrać, przejechałem około 5 mil, ten sam problem. Drugi raz w naprawie powiedzieli, że potrzebuje aktualizacji oprogramowania, dlatego się psuje. Zaktualizowali go i prawdopodobnie przejechałem około 150 mil, myśląc, że go naprawili, ale problem nadal się pojawia. Teraz główny dealer VW zabrał samochód i powiedzieli, że to wadliwa jednostka mechatroniczna… zajęło im cholerny miesiąc, żeby to rozgryźć.!
Cześć, czy ten problem został wtedy rozwiązany i jak długo VW miał samochód, żeby naprawić problem?
 
Cześć, czy ten problem został rozwiązany i jak długo VW miał samochód, aby naprawić problem?
pshabaaz12 opublikował tylko raz 18 miesięcy temu i od tego czasu nie wrócił.
Inni w tym wątku (i gdzie indziej) stwierdzili, że wymiana mechatroniki może zająć nawet dzień, gdy tylko mają część i czas w warsztacie, aby to zrobić.
 
Mieszkam w Australii. Po raz pierwszy mieliśmy ostrzeżenie 'Skrzynia biegów w trybie awaryjnym - można jechać', styczeń 2021 r. Zabrałem go natychmiast do mechanika (który pracuje tylko z europejskimi samochodami), a on sprawdził go i stwierdził, że przyczyną była usterka akumulatora. Zatem akumulator wymieniony, usterki usunięte i problemu nie było nawet po długiej jeździe w kwietniu 2021 r. o długości około 500 km.
W ten poniedziałek, 21.02.2022 r., w naszą pierwszą dłuższą podróż z powodu ograniczeń związanych z zasadami COVID, wyruszyliśmy w podróż w obie strony o długości 1000 km i po około 400 km ponownie pojawiła się straszna lampka ostrzegawcza. Musiałem kilka razy zatrzymywać się po drodze na pierwszym etapie tej podróży i uruchamiać ponownie samochód, aby wyczyścić światło. Następnie zapaliła się kontrolka silnika i przestał działać tempomat.

Żaden dealer nie był przygotowany do przyjrzenia się problemowi, więc nie mieliśmy innego wyjścia, jak tylko kontynuować kolejne 80 km do naszego pierwszego noclegu. Pamiętajcie, że miasta w Australii są znacznie bardziej oddalone od siebie niż w Anglii. Na tym etapie mogliśmy jechać tylko z maksymalną prędkością 67 km/h i tylko na biegach 2 i 4.

Krótko mówiąc - człowiek z pomocy drogowej powiedział, żeby nie jeździć na długich dystansach (co wykluczyło powrót do domu samochodem) i że błąd, który się pojawił, pokazywał P0805 Obwód czujnika położenia sprzęgła (po postoju przez około 4 godziny). Zatem samochód został umieszczony na lawecie i wysłany do domu, a my polecieliśmy. Na szczęście mamy pomoc drogową, która pokryła te koszty ------- ale nadal musimy rozwiązać problem.

Wydaje mi się, po przeczytaniu wielu forów, że mechatronika to problem znany VW, ale nie chcą tego uznać, aby zarządzić wezwanie do naprawy pojazdów. Trzymam kciuki.
Zapisz mnie, aby dołączyć do pozwu zbiorowego!
To samo spotkało mnie dzisiaj! Również z Australii, kupiłem tego Tiguana od pierwszego właściciela niecały tydzień temu i przejechałem nim mniej niż 200 km, podczas gdy był serwisowany niecały miesiąc temu, co za żart!! Pozew zbiorowy potrzebny w 100%
 
Miałem ten sam problem z moim niedawno zakupionym T Roc z 2019 roku z przebiegiem 37 tys. mil. To był dopiero drugi raz, kiedy jechałem tym samochodem i tylko tydzień po odebraniu go od dealera VW Battersea. Zabrałem go do ich warsztatu i powiedzieli, że potrzebuje nowego modułu sterującego, który jest wykonywany na zamówienie i może potrwać do 10 dni roboczych, zanim zostanie wyprodukowany i dostarczony. Po 10 dniach bez aktualizacji dopytywałem o więcej informacji zamiast "wciąż czekać" i skontaktowali się z fabryką, która powiedziała, że jest zaległość i część nie została jeszcze wyprodukowana, bez przewidywanego terminu dostawy. Proszę o zwrot pieniędzy w tym momencie, ponieważ czuję się naprawdę zawiedziony przez nich. P.S. dali mi tymczasowo Golfa, ale z psem i ciężarną partnerką wolałbym SUV-a, za którego zapłaciłem z góry!
 
Mam Tiguana z 2017 roku z przebiegiem 56 000 mil i byłem z nim w warsztacie 5 razy z tym problemem w ciągu 6 miesięcy. W końcu trafił do właściwego warsztatu VW, aby podłączyć go do ich maszyny i zdiagnozowano mechatronikę. Została ona wymieniona w zeszłym tygodniu, ale teraz woda dostaje się spod schowka. Mam samochód dopiero od maja 2022 roku. Uwielbiam ten samochód, ale nie uwielbiam problemów.
Witaj,

Doświadczam tego samego problemu P173500, z wodą dochodzącą spod schowka. Czy możesz mi powiedzieć, czy znalazłeś jakieś rozwiązania problemu z wyciekami wody? Czy istnieje również sposób naprawy części zamiast jej wymiany?

Dziękuję
 
Miałem właśnie bardzo podobny problem z moją 17-letnią płytą 2.0 Diesel R z przebiegiem 76 tys. km. Podczas jazdy w ruchu stop/start skrzynia biegów przeszła w "tryb awaryjny tylko, brak biegu wstecznego". Usterka została usunięta po wyłączeniu silnika, ale pojawiła się ponownie dzień później, a następnie nie chciała się zmieniać. Skończyło się na odholowaniu do VW w celu diagnozy.
Mam plan all-in, więc mam nadzieję, że przedłużona gwarancja wszystko pokryje - będę was na bieżąco informował.
Nawiasem mówiąc, nigdy nie miałem żadnych problemów w ciągu 60 tys. mil, które przejechałem tym samochodem.
 
Nowość na tej stronie. z Meksyku. Mam Tiguana TSi 2.0 z 2018 roku z przebiegiem 75 tys. km, z ostatnimi problemami dotyczącymi przejścia w tryb awaryjny i wyświetlania kodu P0805 (obwód czujnika położenia sprzęgła), podobnie jak w pozostałych komentarzach, po upływie gwarancji i trudno dostępnymi częściami (tylko w Chinach przez ebay). Nie wiem, czy to typ DQ200 czy DQ381.
Czy właściciele Tiguanów doświadczyli tego samego? Czy znaleźliście jakieś rozwiązanie inne niż drogie części/robocizna i długi czas oczekiwania na naprawę u dealera?
Pozdrawiam,
 
Ponieważ te transmisje są aktualne i sprzedawane na całym świecie, być może problem z częściami dotyczy tylko Meksyku. Nie wiedziałem, że macie tam DSG, myślałem, że w Ameryce wciąż są konwertery momentu obrotowego.
 
Napotykam problem z moim Tiguanem 2017 2.0, 7-biegowym automatem dsg - 45300 mil na liczniku.

Po około 35 minutach jazdy pojawia się tryb awaryjny skrzyni biegów (można jechać dalej) i wchodzi w tryb awaryjny. Następnie wyłączam silnik i wraca do normy na 20 minut, po czym komunikat powraca.

Jeśli zostawię samochód na noc, jeździ dobrze, jakby nic się nie działo, dopóki się nie rozgrzeje, około 30 minut jazdy, a następnie z powrotem w tryb awaryjny, tylko biegi 2, 4 i 6.

Mój znajomy podłączył go do swojego podstawowego czytnika kodów i pojawił się błąd P0805, obwód czujnika położenia sprzęgła.

Jakieś pomysły, co to może być lub czy ktoś spotkał się z podobnymi problemami?

Czytałem o awarii skrzyni mechatronicznej, ale na pewno nie z 2017 roku i tylko 45300 na liczniku i oczywiście poza gwarancją.

Pozdrawiam
Prawdopodobnie czujnik, mam 45 tys. na swoim, ale wziąłem 8-letnią gwarancję. więc został naprawiony kilka lat temu.
 
Napotykam problem z moim Tiguanem 2017 2.0, 7-biegową automatyczną skrzynią dsg - 45300 mil na liczniku.

Po około 35 minutach jazdy pojawia się awaryjny tryb skrzyni biegów (można jechać dalej) i wchodzi w tryb awaryjny. Następnie wyłączam silnik i wraca do normy na 20 minut, po czym komunikat powraca.

Jeśli zostawię samochód na noc, jeździ dobrze, jakby nic się nie działo, dopóki się nie rozgrzeje, około 30 minut jazdy, a następnie z powrotem w tryb awaryjny, tylko biegi 2, 4 i 6.

Mój znajomy podłączył go do swojego podstawowego czytnika kodów i pojawił się błąd P0805, obwód czujnika położenia sprzęgła.

Jakieś pomysły, co to może być lub czy ktoś spotkał się z podobnymi problemami?

Czytałem o awarii skrzyni mechatronicznej, ale na pewno nie z 2017 roku i tylko 45300 na liczniku i oczywiście poza gwarancją.

Na zdrowie
Mój robi dokładnie to, co opisujesz. Czy doszedłeś do sedna sprawy? Co to było? I ile to kosztowało? Byłoby wspaniale, gdybyś mógł się ze mną skontaktować.
 
Właśnie kupiłem Tiguana z 2018 roku, oddaliłem się 20 minut od garażu i zapaliła się kontrolka usterki skrzyni biegów, a samochód przeszedł w tryb awaryjny. Uszkodzony czujnik położenia sprzęgła 2. Jest na gwarancji, ale nawet jeśli zostanie wymieniony, czy to prawdopodobnie będzie się powtarzać?
 
Nie, ponieważ wymienią Twój moduł mechatroniczny na nowy. Wiele tysięcy z nas jeździło nimi przez lata bez problemu, więc są one generalnie niezawodne. Słyszy się jednak tylko o tych wadliwych, nikt nie publikuje 'Właśnie przejechałem 60 tysięcy mil i z moją skrzynią biegów wszystko w porządku'. Jeżdżę DSG od 12 lat i nigdy nie miałem problemu.

Dobrze, że przydarzyło się to teraz i zostanie naprawione w ramach gwarancji, założę się, że to może być powód, dla którego poprzedni właściciel go sprzedał.
 
Podobny problem jak u innych, ponieważ w trakcie jazdy z Yackandandah do Beechworth we wtorek pojawił się straszny komunikat „Skrzynia biegów w trybie awaryjnym – Możesz jechać dalej”. Dotarłem do Beechworth na biegach 2, 4 i 6 i mogłem również cofnąć samochód. W czwartek przejechałem 41 km do Wodonga VW bez wystąpienia usterki, gdzie przeprowadzono diagnostykę (koszt 210 USD), aby potwierdzić usterkę P173500 Czujnik położenia sprzęgła 1 usterka elektryczna w DA002. Otrzymałem wycenę na 2565 USD za wymianę zespołu mechatroniki. Każdy zespół jest zakodowany do numeru VIN Twojego samochodu, więc musisz wysłać zapasowy kluczyk do dealera. Części zajmują 5-6 tygodni, ponieważ jednostka sterująca i osłona pochodzą z Niemiec, więc zostawiłem samochód w Wodonga VW i pojechałem pociągiem do domu do Melbourne. Wyjeżdżam również za granicę na miesiąc, więc zobaczę swój samochód pod koniec października 2024!

Ponieważ jest to znany problem, uważam, że VW powinno zapewnić wsparcie, mimo że mój 2018 Comfortline 132TSI Tig przejechał 105 000 km, ponieważ był regularnie serwisowany przez dealerów VW od nowości.

Nagła utrata mocy i prędkości, gdy ta usterka nagle występuje, budzi głębokie obawy i może potencjalnie być przyczyną wypadku, jeśli samochód jedzie z dużą prędkością i nagle zwalnia bez zapalania się świateł hamowania.
 
81 - 100 of 189 Posts